Mighty Jyväskylä -Kaupunkipeli

Markkinointikampanja, WordPress, Brändi

Kampanja, josta ei pelillistämistä puutu.

Haaste

Jyväskylän seudun aluekehittämisyhtiö Jykes etsi mainostoimistokumppania rakentamaan markkinointikampanjan pelille, jonka tehtävänä oli nostaa Jyväskylän imagoa ICT – ja pelialan nousevana kaupunkina. Nuorekkaana ja ajan hengessä olevana alueena.

Ratkaisu

Kehitimme Mighty Jyväskylä -konseptin, jonka päätähtenä seikkaili 2D-pikselimaailmaan joutunut Timo Kompassi. Monikanavaista kampanjaa varten toteutettiin mm. responsiivinen kampanjasivu, sosiaalisen median viestintintäsuunnitelma, sekä kaksimetrinen Timo Kompassi -hahmo keskelle Jyväskylän kävelykatua.

Tulokset

Kampanjan aikana peliä pelasi 13465 ihmistä ja kampanjasivulla vieraili kymmeniä tuhansia kiinnostuneita. Sosiaalisessa mediassa tavoitettuja ihmisiä oli yli 300 000. Kampanja sai huikean määrän luonnollista näkyvyyttä ja siitä tehtiin mm. 23 lehtijuttua valtakunnallisissa medioissa.