Blogi

Markkinointi

Mitä strategian jälkeen?

Karl Filtness, growth director, MEOM

Uusi uljas markkinointistrategia on nyt paketoitu kauniiseen kuoreen. Ensimmäiset askeleet on otettu ja tiedät, miten aloitat strategian toteuttamisen.

Toimenpiteet ovat lyhytaikaisia, joten se pakottaa sinut palaamaan strategian pariin ja päivittämään sitä. Et tarvitse pölyttyvää mappia – tarvitset aktiivisen työkalun, jolla saat tuloksia aikaiseksi. Kun kertaat strategian viisauksia säännöllisesti, voit tarkastella oletko menossa oikeaan suuntaan. Jos olet oppinut jotakin uutta esimerkiksi asiakkaasta, voit päivittää persoonaa. Maailma muuttuu jatkuvasti, joten strategian on muututtava sen mukana.

Seuraava askel on muokata strategiasta dynaaminen. Tämä onnistuu, kun otat käyttöön Growth hacking -mentaliteetin. Growth hacking on kasvun tekemistä systemaattisesti testaamalla: mikä toimii asiakkaalle, mikä tuo heille aitoa lisäarvoa, miten tästä viestitään, miten saavutetaan tuloksia?

Growth hacking on markkinointi 2.0

Growth hacking on sitä, mitä markkinoinnin olisi aina pitänyt olla. Se on yhdistelmä asiakasymmärrystä, tuotekehitystä, viestintää, mainontaa, digiä, dataa, myyntiä, prosesseja, asiakaskokemusta… Kasvuhakkerointi on tuloksien aikaan saamista – tulosten, jotka tuovat rahaa kassaan. Ei sometykkäyksiä, ei sähköpostiosoitteita, ei silmäpareja, vaan kylmää käteistä. Se on yhdistelmä kaikkia asioita, joita on käsitelty markkinointistrategiassa. Fokus kumpuaa strategiasta, mutta se keskittyy toimenpiteisiin, testamiseen ja oppimiseen.

Kerro meille kokemuksistasi!

Olemme hioneet Marketing Strategy Sprint -menetelmää asiakkaidemme kanssa hyvillä tuloksilla. Kuulemme mielellämme sinun kokemuksistasi. Kerro meille, oliko menetelmä hyödyllinen, miten sitä voisi kehittää tai miten itse muokkasit prosesseja.

Jos joku kohta jäi epäselväksi, voit olla minuun yhteydessä ja kysyä tarkennuksia.

Luonnollisesti voimme myös vetää yrityksellesi Marketing Strategy Sprintin. Samalla opit, miten workshop fasilitoidaan. Näin voit jatkossa itse päivittää strategiaa ja saada markkinoinnin keskittymään oikeisiin asioihin vuodesta toiseen.

Kuva: Anssi Kumpula