MEOM Kick-Start lyhyesti


Mikä neljän päivän mittainen työpaja, jossa asiakas on mukana 2-3 päivää.

Ketkä Työpajan vetävät MEOMin kokeneet asiantuntijat.

Kenelle Sinulle, joka mietit uuden verkkopalvelun toteutusta.

Miten Käytämme todistetusti toimivia käytäntöjä ja harjoituksia.

Miksi Lopputulos antaa kaikille realistisen ja selkeän kuvan verkkopalvelun laajuudesta ja seuraavista toimenpiteistä.

Missä MEOMin tai asiakkaan tiloissa.

Mitä saat Saat prototyypin palvelusta, kevyen identiteetin ja ehdotuksen jatkotoimenpiteille.

Kiinnostuitko?

Potkaistaan projekti kunnolla käyntiin. Täytä tietosi alle. Parhaassa tapauksessa verkkopalvelu takoo liikevaihtoa jo 2kk:n kuluessa workshopin aloituksesta.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tai soita suoraan meille 040 574 9287

Työpaja


Pintaa syvemmälle toimintaan ja strategiaan

Ketä MEOMilta osallistuu työpajaan?

Työpajan fasilitoi ketterän liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut asiantuntija. Paikalla on aina myös UX/käyttöliittymäsuunittelija, joka rakentaa palvelusta ensimmäisen prototyypin.

Ketä asiakasorganisaatiosta osallistuu työpajaan?

Suosittelemme, että asiakkaan puolelta lähipäiviin osallistuu 1-3 henkeä. Parhaassa tapauksessa edustuksen tulisi tuoda pöytään mahdollisimman monipuolista osaamista, eli esim. liiketoimintajohtaja ja palvelupäällikkö olisi sopiva kombinaatio.

Lopputuotteet


Lopputuotteena valmis suunnitelma tuotantoon vietäväksi

Lean-periaatteiden mukainen määrittely

Kaikki dokumentit eivät ole turhia. 5-sivuista määrittelyä voidaan käyttää seuraavan vaiheen kilpailutuksessa tai suunnittelussa.

  • Määrittely tärkeimmistä ominaisuuksista (Minimum Viable Product)
  • Käyttäjäpersoonat
  • Käyttäjätarinat
  • Roadmap kehitykselle
  • Priorisoitu Backlog

Brändi-identiteetti

Kun tiedämme kenelle palvelu on suunnattu ja mihin sitä käytetään, voimme suunnitella kevyen brändi-identiteetin ja ohjeistuksen sen käytölle. Jatkokehitys voidaan toteuttaa ohjeistuksen pohjalta — fokus voi olla jatkossa sopivien päävärien miettimisen sijaan itse palvelun kehittämisessä.

  • Värit
  • Logo
  • Fontit
  • Graafinen ohjeistus

Klikattava prototyyppi keskeisistä näkymistä

Konseptointi ja nopea prototyyppaus mahdollistaa palvelun käytön hahmottamisen, ennen kuin muutoksia tulee tehdä koodiin.

  • Wireframet ja konseptointi
  • Layout-kuvat
  • Klikattava prototyyppi
  • Minimum Viable Product

Teknologiasuositukset

Kun konsepti on kirkastettu, voimme antaa suositukset valittavista teknologioista.

  • Mikä julkaisujärjestelmä sopisi teille?
  • Mille alustoille palvelu kannattaa kehittää aluksi?
  • Mitä mahdollisia haasteita teknologian puolesta tulee vastaan?
  • Mitä erityisasioita kannattaa ottaa huomioon teknologioita valittaessa?

“Yllätyimme hyvin positiivisesti siitä, miten paljon pystyimme selkeyttämään tulevaa verkkopalveluamme. Suosittelen mielelläni MEOMia, he eivät pelkää kyseenalaistaa ja haastaa saadakseen irti parhaan mahdollisen lopputuloksen”

Muutamia käyttöliittymä- ja verkkopalvelu­toteutuksiamme