Kuukauden kultajyvät 8/2018

30.8.2018

Uskomaton innovaatio: uutiskirje myös blogissamme! Etsimme uutiskirjeeseemme designin, markkinoinnin ja teknologian parhaimmat tiedonjyvät vaskoolipuhtaina. Jos haluat lukea kovimmat jutut ensimmäisenä, tilaa uutiskirjeemme suoraan inboksiisi.

Huom! Rajoitettu erä: toimi ennen kuin jää pelkät hiekat vaskooliin.

Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.

Elokuussa tapahtui tällaista:

 “Product-market fit is the only thing that matters”

Design Sprint - Ideoi - Opi


“Näin toteaa sijoittajanero Marc Andreessen. Tarpeeksi monen ihmisen täytyy haluta se, mitä olet myymässä tai muuten sinulla ei ole liiketoimintaa. Artikkelissä korostetaan käyttäjätestauksen ja asiakasymmärryksen merkitystä, jotta voidaan tehdä haluttavia tuotteita. Tämä ajattelu on myös MEOMin toiminnan ytimessä.”

– Janne Puustinen, toimitusjohtaja

Lue artikkeli

•••

Konseptina product-market fit on hyvä, mutta miten päästä tässä alkuun?

Marketing Strategy Sprint yksinkertaistaa markkinoinnin

Marketing Strategy Canvas luodaan työpajassa

“Marketing Strategy Sprint on workshop-menetelmä, mikä tiivistää markkinoinnin 9 tärkeimpään muuttujaan. Olemme hioneet menetelmää asiakkaidemme kanssa, mutta artikkelissä on seikkaperäiset ohjeet, miten voit itse kokeilla.”

– Karl Filtness, markkinoija

Lue artikkeli

•••

Strategia ja asiakasymmärrys vaativat testaamisesta:

Google loi valepizzabrändin testatakseen YouTube-mainoksia

“Testaamista voi viedä äärimmäisyyksiin. Harva uskaltaa tahrata omaa brändiään liian luovilla ratkaisuilla – etenkään jos ne eivät toimi. Valebrändi mahdollisti datan keräämistä poikkeuksellisen luovista design-ratkaisuista.”

– Tom Rantala, testaamiseen vannova designer

Lue lisää

•••

Erilaiset kokeilut kiihdyttävät kasvua. Growth Hacking on keino systemaattisesti tutkia, mikä tuo kasvua ja mikä ei.

Growth Hacking Opas

Growth Hacking -prosessi

”Growth Hacking tulee! Oletko valmis? Jos vastasit, että ”häh, mitä on Growth Hacking?”, niin ei hätää, kohta tiedät. Kasvun hakkerointi on digitaalisen liiketoiminnan tulevaisuutta, johon voit ottaa keskipitkän, mutta ilahduttavan kansantajuisen perehdytyksen.”

– Petja Savoila, copywriter

Lue lisää

•••

Growth hackingin keskiössä on markkinoinnin automaatio.

HubSpot kehittäjän näkökulmasta

”HubSpotin käytöstä löytyy loputtomasti materiaalia, joka auttaa markkinoijia. Markkinointi tarvitsee usein kehittäjien apua, mutta heidän pääsärkyihin löytyy paljon vähemmän materiaalia. Tässä videossa on kysymyksiä ja vastauksia suoraan kehittäjältä kehittäjille, jotta HubSpotista saadaan paljon enemmän irti.”

– Tiina Kirahvimetsä, HubSpot sertifioitu kehittäjä

Katso video

•••

Markkinoinnin automaatiossa sähköpostit ovat avainasemassa. Ne eivät ole pelkästään markkinointia, mutta myös myyntiä.

Kylmät sähköpostit, jotka konvertoituvat

”Sähköpostitulvan keskellä on vain lyhyt hetki saada vastaanottajan huomio. Siksi on tärkeää osata laatia sellainen sähköposti, joka erottuu joukosta ja saa reaktioita aikaiseksi. Lue, miten luot myyvämpi meilejä.”

– Kimmo Louhelainen, myyjä

Lue lisää

•••

Muuta mielenkiintoista:

•••

Jos et alussa vielä tilannut uutiskirjettämme, nyt on jo korkea aika syöttää sähkeosoitteesi:

Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.

Näin laadit markkinointistrategian

girl sitting with mail