Hyvää työtä hyville ihmisille

MEOM yrityksenä

Mihin me uskomme ja miksi

Sen sijaan, että toistelisimme kliseitä matalasta organisaatiosta, uteliaasta ajattelusta tai ketterästä työskentelystä, voisi olla paikallaan kertoa, että miksi uskomme fiksun yhdessä tekemisen voimaan.

Kyse on arvoista. Ja rehellisesti sanottuna kilpailuedusta. Mutta myös siitä, että oikealla tavalla yhdessä toimiessa olemme monin verroin enemmän kuin osiemme summa.

Digitaalisten teknologioiden parissa on pakko puskea alati eteenpäin, oppien ja kehittyen. Mutta opimme uutta myös siksi, että me haluamme tehdä uusia juttuja. Ilman tätä mahdollisuutta me emme olisi työssämme tyytyväisiä. Uuden oppiminen on myös sitä, että oppii tekemään asiat fiksummin ja tehokkaammin – myös siitä tulee hyvä fiilis.

Tästä tekemisen tavasta hyötyvät kaikki, sekä me meomilaiset, kuin myös asiakkaamme. Koska vaihtoehtoa sille, että on oma itsensä, ei yksinkertaisesti ole. Kun teemme sitä mitä haluamme, emme sitä mitä on pakko, pääsemme ylivoimaisesti parhaaseen lopputulokseen. Ja tästä syntyvä laatu taas on se, mikä voi erottaa meidät kilpailijoista.

Meidän tarina

MEOMin kasvutarinan ydin konkretisoituu Applen perustajan, Steve Jobsin ajatukseen “think different”. Yhtiömme syntyi palavasta halusta näyttää, tehdä asioita paremmin ja “oikein” sekä taistella status quota vastaan. Tämä henki oli niin vahva, että se konkretisoitui yhtiön nimeen Me Emme Ole Mainostoimisto. Vuosi oli 2012 ja MEOM oli syntynyt.

Ensimmäiset kolme vuotta työskentelimme digitoimistona, joka tekemisen pohja rakentui lean startup- ja agile -kulttuurille, luovuutta unohtamatta. Päivittäinen työ koostui verkkosivujen rakentamista mutta myös perinteisistä mainoskampanjoista ja konsepteista.

Vuosikymmenen puolivälissä halumme kehittyä ja muuttaa maailmaa toi meidät kahdelle merkkipaalulle. Ensimmäinen oli se, että lähdimme todenteolla rakentamaan ensimmäistä omaa, talon sisäistä digistartuppiamme, Brellaa.

Brellan avulla lähdimme mullistamaan sitä, miten massatapahtumissa vierailevat ammattilaiset saavat sovittua itselleen kaikkein hyödyllisimpiä tapaamisia mahdollisimman helposti. Tänä päivänä Brella on ammattitapahtuma-alan johtava, palkittu verkostoitumisalusta, joka on käytössä yli 50 maassa. Se on mahdollistanut yli miljoona uutta bisneskontaktia maailmanlaajuisesti.

Toinen muutos oli, että profiloiduimme yhä selkeämmin digitoimistoksi, keskittyen toteuttamaan asiakkaillemme korkealaatuisia ja verkkosivustoja ja -palveluja.

Vuonna 2018 kehittymisemme yrityksenä tunnustettiin Keski-Suomen Vuoden nuori yrittäjä -palkinnolla. Satojen verkkototeutusten myötä tiimimme osaaminen oli kasvanut entisestään. Julkaisualusta WordPressin tueksi tuli HubSpot ja digitaalisen markkinoinnin merkitys palveluissamme alkoi kasvaa.

2020-luvulle tultaessa olemme huomanneet palvelevamme yhä selkeämmin kahta hyvin erilaista kohderyhmää: markkinoinnin ammattilaisia, jotka tarvitsevat tehokkaasti hyödynnettäviä verkkosivuja sekä startup-yrittäjiä, jotka unelmoivat rakentavansa sen seuraavan maailmaa mullistavan digituotteen. Tästä syntyi MEOM Web Services ja MEOM Venture Studio yksiköt. 

Toimintamme pohjautuu Unicorn Platform -visioomme. Unelmamme on olla ensi vuosikymmenellä johtava suomalainen teknologiatoimija, joka on luomassa ja kehittämässä maailmaa mullistavia tuotteita ja palveluita. Näiden tuottama arvo konkretisoituu Unicorn-valuaation kautta. Tämän toteuttaminen ei olisi vain yksittäinen tähdenlento, vaan toistettava kyvykkyys ja osaaminen, joka on mahdollista alustamme ansiosta.