Tuote esille
On helpompi näyttää kuin kertoa. Moduulin avulla sivustolla voidaan näyttää konkreettisesti tuotteen käyttöliittymää ja sen ominaisuuksia.
Mitä teimme
Positiointi & arvolupaukset,
Web design,
Tekninen toteutus
Alusta
WordPress
Vuosi
2024
Infomaatin päätuote on mobiilisovellus kenttäraportointiin. Sovelluksen käyttäjiä ovat ennen kaikkea uudis- ja korjausrakentamisen urakoitsijat sekä kiinteistöjen ja teollisuuden valvonta-, tarkastus- ja huoltotöistä vastaavat ammattilaiset.
Vuonna 2013 perustettu Infomaatti Oy toimii yhteistyössä jo satojen suomalaisten yritysten kanssa. Yrityksen päätoimipaikka on Jyväskylässä.
Infomaatin verkkosivustouudistuksen pohja rakennettiin yhdessä strategia- ja positiointi-työllä. Taustalla oli asiakkaan kokemat haasteet siinä, että vanhan sivuston sisällöt eivät tukeneet myyntiä halutulla tavalla.
Myynnin ja markkinoinnin, eli asiakashankinnan putken yhtenäistäminen oli koko sivustoprojektin punainen lanka. MEOM sparrasi asiakasta vielä sivuston sisällönsyöttö-vaiheessa. Sivuston suunnittelussa ylipäätään edettiin SaaS-bisneksen parhaiden käytäntöjen mukaisesti.
Strategia
Infomaatin tiimi koki vanhan verkkosivuston ongelmaksi sen, että eri digitaalisissa kanavissa tapahtuva asiakashankinta menetti askelrytminsä siinä vaiheessa, kun henkilö saapui verkkosivustolle.
Viestikärkiin ja palvelutarjooman muotoiluun kaivattiin terävyyttä ja punaista lankaa. Jotta verkkosivusto tukisi myyntiä parhaalla mahdollisella tavalla, piti tarina saada yhtenäiseksi.
Infomaatin myyntivetoisella tiimillä oli toki hyvä käsitys siitä, mikä asiakkaita kiinnostaa, mutta työpajaa tarvittiin näiden tiivistämiseen ja oikeatahtiseen tarjoiluun ostopolulla.
Tätä lähdettiin työstämään yhteisessä markkinoinnin strategia- ja positiointityöpajassa. Työn aikana määriteltiin tärkeimmät asiakassegmentit, tunnistettiin näiden erityispiirteet ja luotiin tämän pohjalta iskevimmät viestit.
Segmenttikohtaisten viestien yhdistävien tekijöiden pohjalta saatiin luotua se kaikille iskevä etusivun ydinviesti.
“Positiointityö oli meille tosi hyödyllinen. Vaikka sisällöt meni paljon uusiksi, niin se tehtiin hyödyntämällä meidän olemassa olevia vahvuuksia. Näin uusien sisältöjen avulla myymisessä ja esittelyssä ei syntynyt kulttuurishokkia, koska puhetapa oli jo asiakkaille tuttu.”
Henri Hakasalo,
toimitusjohtaja, Infomaatti
Design
Verkkosivustouudistuksen fokus oli viestinnässä. Brändi-identiteetin ja visuaalisen ilmeen osalta ei tehty juuri muutoksia.
Sisältö ohjasi myös sivuston rakenteen ja käyttökokemuksen suunnittelua. Designia tehtiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.
Keskiössä on Infomaatin tuote ja sen esittely myös visuaalisin keinoin. Myös tämän suunnittelua tehosti ja joudutti pohjalle tehty strategiatyö ja selkeät askelmerkit asiakasymmärryksen osalta.
On helpompi näyttää kuin kertoa. Moduulin avulla sivustolla voidaan näyttää konkreettisesti tuotteen käyttöliittymää ja sen ominaisuuksia.
”Ensimmäisen viiden kuukauden aikana sivuston julkaisun jälkeen olemme saaneet 70% enemmän liidejä verkkosivuston kautta, verrattuna vuoden takaiseen samaan ajanjaksoon.”
Henri Hakasalo,
toimitusjohtaja, Infomaatti
Finnchat ja Northbound yhdistyivät. Syntyi uusi monikanavaisen asiakaspalvelun asiantuntijayritys Humm. Uunituore brändi julkistettiin ensimmäisenä uusilla verkkosivuilla.
Verkkosivuston migraatio Drupalista WordPressiin. Samalla jalkautettiin sivustolle uudistunut brändi-identiteetti.
60 vuotta toiminut Parviainen Arkkitehdit uudisti brändinsä rohkeasti nimeä myöten ja syntyi uusi arkkitehtitoimisto Olla.