Blogi

Uutiskirje

Kuukauden kultajyvät 9/2018

Uskomaton innovaatio: uutiskirje myös blogissamme! Etsimme uutiskirjeeseemme designin, markkinoinnin ja teknologian parhaimmat tiedonjyvät vaskoolipuhtaina. Jos haluat lukea kovimmat jutut ensimmäisenä, tilaa uutiskirjeemme suoraan inboksiisi.

Huom! Rajoitettu erä: toimi ennen kuin jää pelkät hiekat vaskooliin.

Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.


“UX Research Cheat Sheet”


“Testausta ja erityisesti käytettävyystestausta pitää ja kannattaa tehdä jatkuvasti. Tämän listan avulla ymmärrät paremmin mitä metodeja voit käyttää.” — Tom Rantala, designer

Lue artikkeli ›


Tutkimuksien jälkeen tunnet käyttäjät ja voit siirtyä seuraavalle levelille.

Mikrointeraktioiden avulla ilahdutat käyttäjän


“Kuinka ne pienet asiat, joita ei edes tule normaalisti ajatelleeksi vaikuttavat valtavan paljon asiakaskokemukseen.” — Arttu Rahikainen, designer + ohjelmoija = yksisarvinen

Lue artikkeli ›


Kun käyttäjäkokemus on kunnossa, voi keskittyä kasvuun:

7 helppoa growth hacking tekniikkaa, jotka tuovat nopeasti tuloksia


“Growth hackingin ei tarvitse olla monimutkaista. Lue artikkelista helpot ja nopeat keinot päästä kasvuhakkeroinnissa alkuun.” — Karl Filtness, markkinoija, joka jatkuvasti kasvaa

Lue lisää ›


Pelimaailmasta tuttu pay-to-win malli on tullut myös sosiaaliseen mediaan. Vielä löytyy keinoja, jotka eivät vaadi rahaa.

Facebookin ryhmät ovat uusi musta


”Somemaailman algoritmien heilahduksien seuraaminen on tuskaista hommaa. Muutokset ovat nyt johtaneet siihen, että Facebookin ryhmät ovat yksi parhaimpia tapoja saada ihmiset kiinni. Ja mikä parasta, vuorovaikutus on aivan toista luokkaa kuin fanisivuilla.” — Vesa Laakkonen, markkinointitaikuri

Lue lisää ›


Markkinointihenkinen välikatko, jota myös mainnonnaksi kutsutaan:

Lataa markkinointi-strategiaopas


Meiltä on ilmestynyt kattava opas, jossa annetaan seikkaperäiset ohjeet, miten luoda markkinointistrategia. Siis ihan oikeasti ohjeet, ei yleistä konsulttijorinaa. Tutustu sisältöön blogissamme tai lataa koko opas.

Lataa opas ›


Jääkaappitauon jälkeen mennään asiaan, joka pyörittää tätä maailmaa, eli koodiin.

Code readability? Mitä se oikein on?


”Ohjelmointia tehdään poikkeuksetta porukalla ja on tärkeää, että tiimi tai ulkopuoliset, ymmärtävät, mitä on oikein tarkoitettu. Hyvä koodaaja oppii myös lukemastaan koodista. Sen takia koodin luettavuus on noussut tärkeäksi teemaksi. Artikkelissa syvennytään termin moniin muotoihin.” — Jenni Rossi, fronttidevaaja/css-keiju

Lue lisää ›


Lopuksi seuraamisen arvoinen asia liittyen Applen tuoreimpaan päivitykseen.

Kävijän seuraaminen hankaloituu?


”Päivitetty Safari-selain pitää sisällään Intelligent Tracking Prevention -ominaisuuden, joka rajoittaa evästeiden käyttöä ja käyttäjän seurantaa.

Markkinoijan näkökulmasta muutos vaikeuttaa klikkien ja konversioiden mittausta. Selaimista Safarin käyttöaste on n. 20% desktopilla, mutta mobiilissa huomattavasti suurempi. Tämä tulee ajallaan vaatimaan toimenpiteitä, mutta tällä hetkellä kannattaa seurata tilannetta ja antaa pölyn laskeutua.” — Markus Rajala, digikonsultti

Lue lisää ›


Jos et alussa vielä tilannut uutiskirjettämme, nyt on jo korkea aika syöttää sähkeosoitteesi:

Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.

girl sitting with mail

Näin laadit markkinointistrategian