Brändin rakentaminen
Aloita ymmärryksestä ja oppimisesta logon sijaan
Haluatko syvällisesti sitouttaa työntekijäsi, viesteillä vietellä asiakkaitasi ja aiheuttaa kateutta kilpailijoissasi? Jos kuulostaa hyvältä, rakenna vahva brändi – brändi, joka läpikotaisin ymmärtää itseään ja asiakkaitaan.
Brändi = liiketoimintastrategiasi asiakkaan silmin
Asiakkaita kiinnostaa vain yksi asia: kuinka parannat heidän elämäänsä. Tämä voi tarkoittaa monia asioita, kuten miten autat heitä ratkaisemaan ongelmiaan, kasvattamaan statustaan tai ilmaisemaan itseään.
Se, kuinka paljon teet kauppaa, riippuu kahdesta seikasta: kuinka hyvin luot arvoa eli parannat asiakkaidesi elämää ja kuinka hyvin osaat kertoa tästä potentiaalisille asiakkaillesi. Brändin kautta täytyy kyetä ilmaisemaan yrityksen syvin olemus – miksi olet olemassa, mitä edustat, miten teet businesta ja mitä hyötyä siitä on ihmisille. Brändi on siis liiketoimintastrategiasi asiakkaan perspektiivistä.
Menestysbrändin elementit:
- Puhuttelee asiakkaita
- Erottaa kilpailijoista
- Korostaa vahvuuksia
- Jokainen työntekijä ymmärtää brändin

Brand Sprint – Tuloksia tuottava brändistrategia ja toteutus
Brändin luominen koostuu kolmesta vaiheesta:
1. Löydä › 2. Luo › 3. Lunasta
Vaihe 1: Löydä
Olet uniikki. Ongelma on siinä, että harva näkee tämän.
Aloitamme tunnistamalla syvimmän olemuksesi: miksi olet olemassa, miksi olet erilainen ja mikä on ainutlaatuista. Keräämme tietoa ja selvitämme kilpailutilanteen, erottautumistekijät ja brändin kosketuspisteet. Brand Sprint -työpajassa yhdistämme tiedon, tavoitteet sekä tarpeet ja hahmotamme brändikonsepteja.
Vaihe 2: Luo
Karista mitäänsanomattomuus ja erotu toimialasi tulisessa taistelussa.
Muutamme Löydä-vaiheen havainnot ja päätökset konkreettiseksi brändi-identiteetiksi. Kaivamme ainutlaatuisuutesi esille ja ilmennämme sen tavalla, jolla asiakkaasi ostohalut heräävät. Tämä tapahtuu visuaalisten elementtien lisäksi ydinviesteillä, joissa yhdistyvät asiakkaidenne toiveet ja murheet sekä yrityksenne tarjoamat ratkaisut ja erottautumistekijät.
Vaihe 3: Lunasta
Brändi on pelkkä tyhjä kuori, ellei lupauksia lunasteta.
Emme jätä teitä pulaan pelkän .zip-tiedoston kanssa, vaan autamme herättämään brändin eloon. Aloitamme sisäisellä markkinointi- ja viestintäsuunnitelmalla. Brändin jalkautus alkaa omista työntekijöistä – heidän täytyy ymmärtää uusi brändi, jotta he osaavat välittää ilosanomaa eteenpäin asiakkaille.
Growth Hacking -palvelujemme avulla autamme viestimään uudesta brändistä asiakkaille.
Brand Sprint sisältää
Asiakaspersoonat
Brändi syntyy asiakasymmärryksestä. Luomme asiakaspersoonat tärkeimmistä kohderyhmistä. Kaivamme esiin asiakkaan toiveet, ongelmat, ratkaisut, kanavat, päätöksentekoprosessin ja demografiset tekijät.
Brändiarkkityyppi
Brändin suunta ja fokus määräytyvät arkkityypin kautta. Se toimii päätöksenteon suodattimena ja antaa selkeän kuva siitä, mitä brändi edustaa.
Brändi-identiteetti
Brändi-identiteetti sisältää kaiken oleellisen logosta käyntikorttiin ja faksipohjasta äänensävyyn.
Ydinviestit
Ydinviestien avulla perustelet, vakuutat ja teet kauppaa. Niiden avulla viettelet uusia asiakkaita ja sitoutat sekä syvennät olemassa olevia suhteita.
Sisäinen markkinointi ja viestintä
Ennen kuin brändiuudistus levitetään maailmalle, täytyy viestiä sisäisesti. Autamme istuttamalla ymmärrystä ensin omien työntekijöiden keskuuteen ja vasta sen jälkeen kaikille muille.
Ennen Brand Sprintiä
Markkinointistrategia ›
Jos Brand Sprint tuntuu haastavalta, kun perusasiat ovat vielä hakusessa, markkinointistrategia on ratkaisu. Kirkastetaan ylätaso ja jatketaan siitä luontevasti brändiin.
Brand Sprintin jälkeen