Referenssi

Alfame – HubSpot-sivusto design-yhteistyöllä

https://www.alfame.com

Alfame HubSpot-sivusto

Alfame on voimakkaasti kasvava ohjelmistoyritys, jonka brändi-identiteetti ei enää vastannut sitä, mitä verkossa näkyi. Oli aika brändi- ja sivustouudistukselle, joka välittäisi vahvasti omaleimaista tekemisen kulttuuria nyt ja tulevaisuudessa.

Brändi-ilmeen uudistajaksi löytyi designtoimisto IVALO Creative Agency. Sivuston teknisestä toteutuksesta, markkinointiin ja SEOon liittyvästä konsultoinnista sekä kokonaisuuden mutkattomasta etenemisestä vastasimme me.

Alfamen viestintä- ja markkinointipäällikkö Katri Koponen etsi ennen kaikkea kumppania, joka ohjaisi HubSpot-sivuston uudistuksen parhaaseen lopputulokseen, siihen osallistuneille sopivalla tavalla.

“Teknisen osaamisen lisäksi hienoa oli proaktiivisuus. Apua on ollut tarjolla paljon laajemmin kuin mitä alunperin suunniteltiin. Projekti ei olisi tullut aikataulussa maaliin ilman tätä joustavuutta.”

Katri Koponen, Alfamen viestintä- ja markkinointipäällikkö

Onnistunut HubSpot-sivuston ja automaatioiden kokonaisuus


Verkkosivustoa tehokkaasti myynnin ja markkinoinnin työvälineenä käyttävä markkinointitiimi tarvitsee helppokäyttöisen, monipuolisen ja joustavan sisällönhallinnan alustan. HubSpot tarjoaa nykymuodossaan tämän ja paljon muuta, mutta teknisen toteutuksen osalta alusta tarvitsee myös asiakkaan tarpeiden mukaista räätälöintiä.

Sivuston sisältölohkojen ja toiminnallisuuksien suunnittelua ei tehdä tyhjiössä, vaan tarpeet nousevat markkinoinnin tavoitteista: millaisia sisältölohkoja tarvitaan, mitä lomakkeita luodaan, miten hakukoneoptimointi ja mainonta ohjaavat käyttäjäpolkujen ja sisältörakenteen suunnittelua.

Visuaalisen ilmeen toteuttaminen sivustolla, mikä on mahdollista ja mikä ei, on myös oma teknistä asiantuntemusta vaativa työnsä.

Näitä asioita kävimme läpi yhdessä Alfamen tiimin kanssa. Esitimme omasta puolestamme kysymyksiä ja ehdotimme keskustelun pohjalta toimenpiteitä. Kävimme myös läpi Alfamen käytössä olevat HubSpot-automaatiot sekä mainonnan ja SEOn tilannetta, ja löysimme yhdessä näihin toimivia ratkaisuja.

Tavoitteena oli siis visuaalisen ilmeen ja teknisen uudistuksen ohella myös päivitys markkinoinnin prosesseihin, jotta Alfamen tiimillä olisi mahdollisimman eheä ja toimiva sivusto, jolla siivittää kasvua myös seuraavien vuosien aikana.

“Teknisen puolen toteutus meni tosi mallikkaasti, ja kun omat kädet eivät riittäneet maili-pohjiin ja muihin, niin tähän löytyi hyvä työnjako. Viestintä on pelannut hyvin ja ne asiat tehtiin, mitä luvattiin. Projektinhallinta toimi, eikä minun tarvinnut olla lastenvahtina asioissa.”

Katri Koponen, Alfamen viestintä- ja markkinointipäällikkö

Lue lisää HubSpot-toteutuksistamme

Referenssi

Howspace

Toteutimme Howspacen kanssa HubSpot-verkkosivuston, jonka tavoitteena oli erinomainen käytettävyys ja design.

Referenssi

Brella

HubSpot-sisällönhallinnan uudistus oli Brellan markkinoinnin sisällöistä vastaavalle niin upea juttu, että saimme arvosanaksi 7/5.

Referenssi

Naava

HubSpot CMS:n päivitys oli Naavalle tilaisuus uudistaa tuotteidensa, eli viherseinien esittely entistä vaikuttavammalla tavalla.

Määritetään yhdessä tavoitteet ja kartoitetaan vaihtoehdot. Lupaamme tehdä tarjouksen vain silloin, kun tiedämme olevamme paras kumppani tuleville vuosille.