Referenssi

Finnlamelli

Finnlamellin verkkosivusto on tärkeä myynnin ja markkinoinnin työkalu- vaikuttava kosketuspiste yhdessä elämän suurimmista ostopäätöksestä: oman kodin rakentamisessa. 

Talon ostaminen on ostoprosessina monella tavalla verrattavissa B2B-yrityksen ostamiseen. Iso investointi, pitkä ostoprosessi ja useampi päätökseen vaikuttava ihminen.

www.finnlamelli.fi

Toteutuksen tavoitteet

Suurimpana tavoitteena sivustouudistuksessa oli asiakkaiden huomioiminen paremmin ostoprosessin eri vaiheissa.

Siihen tähtäsi hakukoneoptimoitu ja suorituskykyinen sivusto konversiopisteineen, tärkeimmän toiminnallisuuden, talomallihaun, parantaminen sekä läpi sivuston huomioitu mobiiliystävällisyys.

Tavoitteisiin vastattiin myös Finnlamellin viestikärkiä teroittamalla, painottaen rakentamisen helppoutta ja huolettomuutta. 

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista.

Geneerisestä markkinasta erottautumisessa avainasemassa on Finnlamellin asiakkaiden ja liiketoiminnan syvempi ymmärtäminen

Brändityö sivuston suunnittelun perustuksena

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista, lopputuloksena terveellinen koti.

Geneerisestä markkinasta erottautumisessa avainasemassa on Finnlamellin asiakkaiden ja lliiketoiminnan syvempi ymmärtäminen, joten paneuduimme brändityössä positiointiin, ydinviesteihin, kohderyhmiin sekä visuaalisen identiteetin palasiin.

Brändityön aikana kertyneellä ymmärryksellä puettiin Finnlamellin ainutlaatuisuus teemaksi “elävästä metsästä elämäsi kodiksi”.

Finnlamellin ainutlaatuisuuden ytimessä on lupaus tarjota muuttovalmiilla hirsikotikonseptillaan asiakkailleen helppoa ja huoletonta rakentamista.

Geneerisestä markkinasta erottautumisessa avainasemassa on Finnlamellin asiakkaiden ja liiketoiminnan syvempi ymmärtäminen

Hirsitalorakentamisen muuttovalmius on yksi Finnlamellin suurimpia kilpailuetuja, mitä haluttiin nostaa esille korostamalla lyhyttä rakennusaikaa ja rakentamisen helpoutta. Teeman takana on myös ajatus siitä, että matka metsästä kodiksi on lyhyt, prosessi on huoleton ja lopputuloksena on ekologinen oma koti.

Elämän tärkeimmän hankinnan teema oli myös tärkeä osa koko sivuston luomaa tunnetta kävijässä. Tematiikka antoi suuntaa sille, miten teksti ja kuvat yhdistyvät luomaan rauhallista tunnelmaa, sekä sivustolla että suunnittelemassamme talokirjassa. Lisäksi Finnlamellille suunniteltiin ja toteutettiin yhteistyön aikana teeman mukaiset brändikuvat.

”Nyt brändimme puhuu johdonmukaisesti kanavasta toiseen. Saimme MEOMin tiimin kanssa kiteytettyä sekä Finnlamellin luonteen että ratkaisut asiakkaiden tarpeisiin uudeksi ilmeeksi ja selkeiksi viesteiksi. Markkinoinnin kehittämiselle on huikea pohja verkossa!”

Elina Kylmäluoma, Digital Success Manager, DEN

Sisältötyötä tehtiin viikottaisessa yhteistyössä asiakkaan kanssa. Hakukoneoptimointi oli tärkeässä roolissa, ja hyödynsimme laajasti avainsanatutkimusta ja sivustoanalytiikkaa verkkosivustosisältöjen suunnittelussa ja tuottamisessa.

Toimivan sivustorakenteen keskiössä ovat selauskokemus ja käyttäjäpolut. Kävijäpolkujen suunnittelussa huomioidaan, missä järjestyksessä sisältö esitellään kävijälle eri laskeutumispisteet huomioiden.

Finnlamellin sivustouudistuksessa sisältöasiantuntija ja designer tekivät tiivistä yhteistyötä, joten sivustorakenne ja sisällöt konversiopisteineen muodostavat johdonmukaisen kokonaisuuden visuaalisen ilmeen kanssa. 

Fokuksessa käyttäjäkokemuksen ja markkinoinnin kehittäminen

Finnlamellin sivustouudistuksessa huomioitiin uudistetut talomallistot, joiden esittelyyn erilaisille ostajille tarvittiin selkeämpiä käyttäjäpolkuja.

Käyttäjän liikkuessa erilaisten talomallistojen parissa talomallihaku on sivustolla bisneskriittinen. Tärkeimpänä toiminnallisuutena talomallihaku päätettiin uudistaa kokonaan, jotta se olisi helppokäyttöisempi sekä käyttäjälle että joustavampi sivuston ylläpitäjille.

Haun UX-suunnittelussa panostettiin laatuun testattavan prototyypin avulla. Prototyypillä saimme testikäyttäjiltä arvokasta tietoa, jonka perusteella hausta pystyttiin viilaamaan yksityiskohtia myöten käyttäjilleen mahdollisimman intuitiivinen jo julkaistavaan versioon.

Lue mitä mieltä kehittäjämme Jenni oli toteutuksesta

Lue lisää WordPress-toteutuksistamme

Referenssi

Raksystems

Uudistuneen brändin jalkautus uudelle verkkosivustolle oli ensimmäinen askel laajemmassa yhteistyössä.

Referenssi

Basecamp Explorer

Basecampin verkkosivu-uudistuksessa halusimme luoda täysin uniikin verkkokokemuksen, joka olisi yrityksen arvojen mukainen.