Blogi

Design

B2B-verkkosivuston optimointivinkki: Ota Yhteyttä -sivu

Tom Rantala, founder MEOM

Ota yhteyttä -sivu on ehdoton jokaisella verkkosivustolla. Yrityksille, jotka myyvät palveluita se on yksi tärkeimmistä konversiopisteistä, tai jopa tärkein. SaaS-yrityksille, ja sivustoille josta voit ostaa tai tilata suoraan, Ota Yhteyttä -sivu on yksi keino vakuuttaa asiakkaita, jotka vielä epäroivät ostamista. 

Aivan liian usein verkkosivujen sisältöjä suunnitellessa Ota Yhteyttä -sivu jää liian vähäiselle huomiolle, vaikka se on yksi tärkeimmistä sivuista. Hyvin suunniteltuna voit tehdä massiivisen eron konversiossasi, joten kasasin sinulle näppärän tarkistuslistan Ota Yhteyttä -sivun optimointiin.

Tarkistuslista:

✅ Onko Ota Yhteyttä -linkki sivuston päänavigaatiossa selkeässä ymmärrettävässä muodossa kuten “Ota Yhteyttä”? Vältä epätavanomaisia ilmaisuja linkissä, kuten “Sano moi!”, “Keskustellaan”

✅ Onko Ota Yhteyttä -linkki sivuston päänavigaatiossa, ja myös sivuston alaosassa footerissa näkyvästi?

✅ Onko sivun yläosassa näkyvässä osassa yksinkertainen yhteydenotto-lomake?

✅ Onko yhteydenottolomakkeessa vapaa tekstikenttä “mistä kuulit meistä?” Lue täältä lisää miksi vapaa kenttä attribuutiolle on tärkeää

✅ Tarjoaako sivu erilaisia tapoja yhteydenottoon? Esim. puhelinnumero, sähköposti, sosiaalisen median tilit, live chat, lomake jne

✅ Annatko kävijälle selkeän syyn ottaa yhteyttä, sen sijaan että sivu on geneerinen? Esimerkiksi voit kertoa että ota yhteyttä kuullaksesi lisää palvelusta, tuotteesta, saada tukea tilaukseen, kysyä tarjousta, saada pressi kitin jne

✅ Onko sivulla UKK-osio vastamaan yleisimpiin kysyttyihin kysymyksiin?

✅ Ilmoitatko sivulla selkeästi vastausajan yhteydenotolle, ja mielellään eri yhteydenottomuodoille?

✅ Onko sivulla listattu selkeästi yrityksesi fyysinen osoite?

✅ Onko fyysisellä osoitteelle suorat linkit Google Mapsiin?

Kun käyt tarkistuslistaa läpi, voit arvioida kohtia näin:

Kaikki nämä listatut kohdat on matalan kustannuksen ja korkean vaikutuksen muutoksia, joten jokainen parannettava kohta kannattaa pistää kuntoon sivustollasi.

Tämä artikkeli on osa B2B-verkkosivustojen parhaat käytännöt ja optimointi -sarjaa. Tarkistuslista on osa suurempaa analyysityökalua, jota olemme kehittäneet. Se perustuu meidän yli 10 vuoden kokemukseen tuloksellisten sivustojen tekemisestä.

Haluaisitko saada analyysityökalun käsiisi?

Lisää vinkkejä