Blogi

Töitä. Ideoita. Asiaa. Arkea

Sisältömarkkinointi asiakkaan ostopolulla

Asiakkaan ostopolun viitoittaminen onnistuneella sisältömarkkinoinnilla

Sivustokävijäsi eivät ole aina valmiita ostamaan sinulta vieraillessaan sivustollasi ensimmäistä kertaa. Tämä on tärkeää huomioida sisältömarkkinoinnissa. Ensimmäistä sivustovierailua voisi verrata myyntitapaamiseen. Myyjä tuskin aloittaa keskutelua tekemällä heti tarjouksen. Ensin kartoitetaan asiakkaan tarpeet ja esitellään omaa yritystä ja sen toimintatapoja asiantuntijuuden osoittamiseksi. Vasta nyt, jos asiakas on edennyt riittävän pitkälle päätöksenteon suhteen, yksityiskohtaisempi tarjous voidaan käydä […]

Sovelluksen siirtäminen alusta toiselle on kuin viskelisi vettä ämpäristä toiseen.

Sovelluskehittämisessä harva asia menee niin kuin etukäteen kuvittelit

Tässä sinulle hauska ja opettavainen kesäleikki. Ota kaksi ämpäriä, laske toinen täyteen vettä, jätä toinen tyhjäksi ja anna se kaverille. Kiipeä täysi ämpäri kainalossa talosi katolle ja käske kaverin ottaa koppi vedestä omalla ämpärillään. Hauskaa tässä on kaverin, tai oma, kastuminen. Opettavaista taas se, että vaikka kymmenen litraa vettä on kymmenen litraa vettä, ei ole […]

markkinoinnin työkalut

Markkinoinnin automaatio on paras asia mitä voit opetella tänä vuonna

Kuvitellaan tilanne, jossa olet juuri avannut uuden liikkeen ja valikoimaasi tutustuu päivittäin tasainen asiakasvirta. Kauppiaana tavoitteesi on tietysti myydä tuotteitasi näille potentiaalisille asiakkaille. Vaihtoehtosi ovat seuraavat: Mene asiakkaan luo, esittele valikoimaasi ja tarjoa jotain, jonka oletat kiinnostavan asiakasta. TAI Tarkkaile asiakkaan käyttäytymistä. Mitä tuotteita hän katsoo? Vertaileeko hän eri vaihtoehtojen välillä? Onko hän erityisen kiinnostunut […]

sivustolinkkien hankkiminen

Viisi vinkkiä sivustolinkkien hankkimiseen

Oletko koskaan miettinyt miksi Googlen hakutuloksissa Wikipedia-artikkelit ilmestyvät usein ensimmäisinä? Tämä johtuu siitä, että Google katsoo Wikipedian tärkeäksi sivustoksi. Lukuisat internetin eri sivustot linkittävät erinäisiin Wikipedia-artikkeleihin, mikä viestii hakukoneille Wikipedian olevan jollain tapaa merkittävä. Moz, yksi johtavista hakukoneoptimoinnin toimijoista on kehittänyt Domain Authority (DA) -mitta-asteikon, jolla pystyy arvioimaan sivuston sijoittumista hakukoneissa. Pisteytys tehdään välillä 0-100 […]

AdWords-mainonta

Kuusi hyvää AdWords-mainonnan käytäntöä

Tiedätkö paljonko olet tuhlannut rahaa TV- ja lehtimainoksiin tietämättä kuinka paljon ne oikeasti tuottavat? Kuvittele millaista olisi jos maksaisit vain silloin kun mainoksen nähnyt henkilö vierailee kotisivuillasi ja tutustuu tarjontaasi. Tämän lisäksi tavoittaisit juuri ne henkilöt, jotka etsivät jo valmiiksi tuotteitasi tai palveluitasi vastaavia ratkaisuja. Onneksi sinun ei tarvitse tyytyä pelkkään kuvitteluun, sillä Google AdWordsissa […]

Hakukoneoptimoinnilla herätät sivustosi kuolleista

Kuvittele suuren kaupungin vilkas pääkatu täynnä liikkeitä. Päivittäin näiden ohi kulkee suuri joukko ihmisiä, joista osa piipahtaa sisään ostoksille. Sinä olet puolestasi avannut putiikin keskustan ulkopuolelle, hieman hiljaisemmalle kadulle. Asioivatko ihmiset todennäköisemmin pääkadun varrella vai sinun liikkeessäsi? Kun asiakkaita ei ala kuulua, alat soitella satunnaisille ihmisille, että olisivatko he kiinnostuneita tarjonnastasi. Mitä arvelet, onko asiakas […]

MEOMille uusi CTO

Jokainen kehittäjiä rekrynnyt henkilö tietää, kuinka vaikeaa on löytää huipputaitavia ja tiimiin sopivia henkilöitä. Pelkästään Jyväskylän alueella, jossa MEOMin kehitystiimi pääosin toimii, on jatkuvasti auki arviolta toista tuhatta työpaikkaa IT-osaajille. Niinpä MEOMin historiassa nieltiin kaktusta ensimmäistä kertaa viime syksynä, kun alusta asti mukana ollut CTO:mme Natanael päätti toteuttaa haaveensa ja lähteä vuodenvaihteessa maailmalle, ensiksi kiertelemään […]

Hyvää joulua Masai Mara!

MEOMin tämän vuoden joulutervehdys poikkeaa perinteisistä pipareista, glögistä ja joulukorteista. Käytimme nimittäin lahjarahat asiakkaamme, Basecamp Explorerin metsän uudelleenistutusprojektiin Keniassa ostamalla 100 puuta. Kävimme myös paikan päällä tutustumassa organisaation toimintaan ja istutimme samalla itse muutaman puun. Tähän mennessä puita on istutettu Masai Maran viljelmään huikeat 75 000 kappaletta. Projektin tarkoituksena on elvyttää Talek-joen ekosysteemiä sekä ehkäistä metsäkatoa […]