Webinaari­sarja: 5 tähden opit vuoden 2022 B2B-markkinointiin

Webinaarisarjan viiden vierailevan markkinointitähden kanssa keskustelemme aiheista, jotka kiinnostavat kaikkia B2B-asiakashankinnan kanssa työskenteleviä.

Tee vuodesta 2022 kasvun vuosi Suomen huippujen opeilla

Webinaarisarjassa loka- ja marraskuun aikana jaamme viiden B2B-markkinoinnin huippunimen kanssa kokemuksia ja oppeja muun muassa seuraavista aiheista:


Puhujat ja aiheet

Torstai 7.10. klo 10-11

Katri Tanni: Onnistunut sisältöstrategian jalkauttaminen

Viimeisen 14 vuoden ajan Katri on auttanut B2B-yrityksiä luomaan strategisen lähestymisen kautta tuloksellista inbound-markkinointia ja nostanut Differon Suomen ajatusjohtajaksi omalla alallaan.

Webinaarissa käsitellään sisältöstrategian jalkautusta konkreettisten esimerkkien kautta. Mitä ottaa huomioon, kun luodaan tai päivitetään sisältöstrategiaa? Keitä osallistaa? Miten saadaan asiakashankinta toimimaan yhtenäisesti?

Katri Tanni, Founder & Senior advisor @ Differo, Sisältöstrategia kirjan kirjoittaja


Torstai 14.10. klo 9-10

Santtu Kottila: Case Leadoo – Markkinoinnin rooli yrityksen eri kasvuvaiheissa

Nopeasti kasvanut Leadoo Marketing Technologies auttaa yrityksiä konvertoimaan enemmän ja laadukkaampia liidejä verkosta. 

Myynnin ja markkinoinnin yhdistäminen on aihe, joka on jokaisen B2B-markkinoijan mielessä. Nopea kasvu indikoi, että Leadoolla ollaan tehty jotain poikkeuksellisen hyvin tällä saralla. Miten Leadoon asiakashankinta on mahdollistanut kasvun? Miten markkinoinnin ja myynnin roolit ovat muuttuneet eri kasvuvaiheissa?

Santtu Kottila, CMO & Co-founder @ Leadoo Marketing Technologies, Markkinointikollektiivin perustaja


Keskiviikko 27.10. klo 15-16

Ilja Aalto: Ensikosketuksen luominen ostajaan

Northbound auttaa yrityksiä luomaan ensikosketuksen ostajaan. Viime vuosina keskusteluissa on ollut vastakkainasettelua inboundin ja kylmäsoiton välillä. Northbound on tuonut ikuisuuskysymykseen uuden näkökulman hyödyntämällä sähköisiä kanavia outboundissa.

Mitä kanavia on tarjolla ensikosketuksen luomiseen? Mitkä ovat tällä hetkellä alihyödynnettyjä suomalaisissa B2B-yrityksissä suhteessa tehokkuuteen? Miten B2B:lle tyypillinen pitkä myyntiprosessi rakentuu inboundin ja outboundin yhteiselossa?

Ilja Aalto, Founder @ Northbound


Tiistai 9.11. klo 9-10

Sami Laakkonen: Myynti kasvuun datan ja hakukonenäkyvyyden avulla

Kivan Sami Laakkosella on kahdenkymmenen vuoden kokemus verkkoliiketoiminnan kehittämisestä, analytiikasta sekä ohjelmoinnista. Hän on yksi Suomen kokeneimpia teknisen ohjelmointitaustan omaavia digimarkkinoinnin konsultteja.

Minkälaisia asioita markkinointidatasta nousee myynnille? Miten voit parantaa asiakasymmärrystä datan avulla? Kuinka tunnistaa muutoksia ostokäyttäytymisessä?

Sami Laakkonen, Senior Consultant @ Kiva


Torstai 25.11. klo 9-10

Aslak de Silva: Case NBForum – Markkinoinnin muutokset 2020-21

Nordic Business Forumin missiona on rakentaa johtajia, jotka muuttavat maailmaa. Nordic Business Forumin maine maailmanluokan tapahtumajärjestäjänä on mahdollistanut tämän mission toteuttamista.
Vuoden 2020 alusta Nordic Business Forumin toimintaympäristö muuttui. Fyysiset tapahtumat tuotiin verkkoon ja samalla muuttui asiakkaiden ostokäyttäytyminen.

Miten Nordic Business Forumin markkinointi on muuttunut tiedottavasta arvoa tuottavaan lähestymiseen? Miten tuotekehitys ja asiakastarpeet kohtaavat? Kuinka myynnin ja markkinoinnin kerryttämä asiakasymmärrys muutetaan käytännön toimenpiteiksi?

Aslak de Silva, CEO @ Nordic Business Forum, Keynote speaker, Board member


Jokaisessa webinaarissa vieraita haastaa

Kimmo Louhelainen, MEOM Head of Web Service

MEOM keskittyy auttamaan B2B-markkinoijia saamaan parhaan mahdollisen tuloksen verkkosivustoilta.

Kimmo vastaa MEOMin verkkosivusto- ja markkinointiliiketoiminnasta. Hän on ollut käytännössä auttamassa kymmeniä yrityksiä luomaan tuloksellisia verkkosivustoja, joiden rakentamisessa ja kehittämisessä otetaan huomioon yrityksen eri kanavien ja funktioiden kokonaisuus, kun strategiaa jalkautetaan verkkoon.

Kimmo Louhelainen,  Head of Web Services, Partner @ MEOM



Kenelle nämä webinaarit ovat erityisen hyödyllisiä

Sinulle, B2B-markkinoinnin ja -myynnin ammattilainen, joka