Referenssi

Boksi.com

Erottuvuuden rakentamista SaaS-brändille.

Boksi HubSpot-toteutus

Boksi.com

Mitä teimme

Web design, tekninen toteutus

julkaisuAlusta

HubSpot

Kun yritys saavuttaa liiketoiminnassa kypsemmän vaiheen, ja alkaa hahmottaa, että missä muodossa sen tuotteet ja palvelut ovat parhaiten hyödyksi millaiselle asiakaskunnalle, on se myös brändi-identiteetin uudistumisen aikaa.

Boksi.com on alusta, joka yhdistää brändit ja sisällöntuottajat. Palvelun käyttäjinä on kymmeniä tuhansia sisällöntuottajia, jotka voivat etsiä sen kautta itseään kiinnostavia vaikuttajakampanjoita somekanaviin tai sisällöntuotantoprojekteja suoraan brändeille.

Brändit taas voivat valjastaa useita sisällöntuottajia kampanjoihinsa – yhden alustan kautta, yhdellä toimeksiannolla. Boksin arvo on ennen kaikkea verkostoissa ja yhteisössä, mutta myös sen itsensä on oltava brändinä vetovoimainen.

Brändin valovoimaisimpana esittelypaikkana toimii verkkosivusto – alusta, jolle koko liiketoiminta samalla rakentuu.

Brändi-identiteetin suunnittelu yhteistyössä

Boksin brändiuudistuksen tavoitteena oli erottuvuus, mutta puhutella samalla laajempaa osaajien joukkoa. Uudella ilmeellä haluttiin eurooppalaista kansainvälisyyttä ja wau-efektiä, aiemman skandinaavisuuden tilalle.

Brändin suunnittelusta vastasi kansainvälinen, Suomessa Helsingistä käsin toimiva suunnittelutoimisto Kallan & Co. Me vastasimme brändi-identiteetin tuomisesta verkkosivustolle sekä sen teknisestä toteutuksesta.

“Itseäni työnjako jännitti alkuun, koska en ollut aiemmin tehnyt projektia tällä tavalla kahden toimijan kanssa, mutta kaikki menikin tosi hyvin. Työssä auttoi paljon, että design-iteraatiota käytiin yhdessä läpi, eikä niin että valmis tuotos kulkee asiakkaan kautta seuraavalle toimistolle.”

Taru Hakkarainen, Head of Marketing, Boksi

Verkkosivuston design on paljon muutakin kuin visuaalista suunnittelua, mutta sivuston ilme on aivan keskeinen osa koko brändin ilmettä. Sivustolla visuaalisuus yhdistyy käyttökokemukseen sekä sisältöön. Nämä yhdessä tuottavat sen kokonaisvaikutelman, miltä brändi tuntuu.

Boksi.com - kuvakaappaus
Boksi.com - animaatio

HubSpot-verkkosivusto markkinoinnin työkaluna

Sen lisäksi, että Boksi.com -verkkosivuston tuli nostaa brändin esittely aivan uudelle tasolle, tuli toteutuksen tehdä tason nosto myös markkinoinnin työkaluna.

Vaikuttaja-alustabisnes on alana uusi eikä totuttuja vertailupisteitä ole järin paljon. Siksi tärkeää oli myös kertoa palvelusta ymmärrettävällä tavalla, joka ohjaa konversioon, eli palveluun rekisteröitymiseen tai yhteydenottoon.

“Sivuston käytettävyys tiimille oli ehdoton prioriteetti. Halusimme siirtää nettisivut markkinoinnin omistukseen ja aikaisemmalla julkaisujärjestelmällä se ei ollut mahdollista. Tavoitteena oli sisällönhallinnan joustavuus.”

Taru Hakkarainen, Head of Marketing, Boksi
Boksi.com - mobiilinäkymä
Boksi.com - mobiilianimaatio

Elämyksellisyyttä vaativalle käyttäjäkunnalle

Sivuston suunnittelussa käytettiin poikkeuksellisen paljon aikaa yksityiskohtien viilaamiseen. Sivuston sisältö kirjoitettiin tarkkaan designin mukaisesti, jotta copy istuu myös visuaalisina elementteinä sivuille.

Läpi sivuston löytyy animaatiota ja mikro-interaktiota. Brändin ja sisällön esittelyyn on useita visuaalisia tapoja, jotka luovat viimeisteltyä ja tasapainoista vaikutelmaa.

“Onhan siellä sitä wau-efektiä! Itse olen tosi tarkka UXstä ja visuista, joten vähän jännitti lähteä projektiin, että saadaanko tästä sellaista joka miellyttää silmää, mutta nyt voin sanoa, että tehtiin kyllä ihan sairaan makee sivusto.”

Taru Hakkarainen, Head of Marketing, Boksi

Kun puhutellaan visuaalisia markkinoijia ja sisällöntuottajia, ei voida vähätellä sitä arvoa, jonka hyvin tehty, brändiä vaikuttavasti esittelevä sivusto tuottaa.

Jotta sivusto tukee rohkeita kasvutavoitteita ja pysyy timanttisena jatkossakin, on tämäkin HubSpot-sivusto rakennettu ylläpitäjää ajatellen. Tukipalvelumme varmistaa myös tulevina vuosina, että Boksi.com säilyy erinomaisen suorituskykyisenä ja elämyksellisen käytettävänä.

“Meidän kohderyhmien takia koen, että meillä on aivan eri vaatimustaso sivuston tuottaman elämyksen osalta. Etenkin, kun animaatioita ja näppäriä siirtymiä ei saa olla liikaakaan. Tärkeää on hyvä balanssi.”

Taru Hakkarainen, Head of Marketing, Boksi
Määritetään yhdessä tavoitteet ja kartoitetaan vaihtoehdot. Lupaamme tehdä tarjouksen vain silloin, kun tiedämme olevamme paras kumppani tuleville vuosille.