Designtalo
Designtalon brändi ja sivusto päivitettiin vastaamaan paremmin asiakashankinnan tarpeita.
Designtalo.fi — Markkinoinnin tärkein työkalu ja erottuva brändi
Mitä teimme
Strategisen pohjan kirkastus, ilmeen päivitys, web design, sisältötyö, tekninen toteutus, brand book, analytiikka & SEO
Alusta
WordPress, multisite-toteutus
Asiakkaasta
Erinomaisesti sujunut yhteistyö toisen DENin brändin Finnlamellin kanssa laajeni MEOMin osalta myös Designtalon brändiin ja sivustoon. Uuden sivuston julkaisun jälkeen olemme myös jatkaneet iloista yhteiseloa sisältötyöllä, sivuston hyvinvoinnin tilaa mittaavalla monitorointipalvelulla sekä jatkuvan kehityksen suunnitelmalla.
Yhteistyöstä
Yhteistyön lähtökohtina oli kirkastaa Designtalon brändiä, luoda markkinoinnille optimoitu ja suorituskykyinen arjen työkalu sekä mahdollistaa myynnin kasvua konvertoivalla verkkosivustolla. Selkeytetyt viestit ja päivitetty brändi näkyvät nyt verkkosivustolla, joka palvelee myynnin ja markkinoinnin työkaluna ja kehittyy kanssamme jatkuvasti.
Lähestyminen
Verkkosivusto osana monimuotoista ostopolkua
Kuten B2B-ostajankin, myös yhtä elämänsä suurimmista ostosta tekevän kuluttajan ostopolku talon hankinnassa voi olla pitkä ja monimuotoinen. Uuden sivuston pohjatyönä kirkastettiinkin strategista pohjaa: kohderyhmiä ja brändin erottautumistekijöitä. Näiden pohjalta pystyttiin hahmottamaan asiakashankintaa tukevia sivuston käyttäjäpolkuja sisältöineen ja konversiopisteineen.
Haaste ja ratkaisu
WordPress-sivusto asiakashankinnan vauhdittajaksi
Modulaarisesti rakennetulla WordPress-sivustolla panostettiin monikäyttöisiin mutta joustaviin sisältölohkoihin, jotka helpottavat markkinointitiimin arkea sisällönhallinnassa.
Käyttäjäpolkujen, sisältöjen ja lohkojen suunnittelu kulkivat käsi kädessä asiakkaan sekä MEOMin sisältöammattilaisen, suunnittelijan ja kehittäjän yhteistyössä, jolloin huomioitiin kokonaisuus markkinoinnin tarpeista viestikärkiin ja visuaalisiin elementteihin.
”MEOMin kanssa kaikki meni jälleen sivustouudistuksessa sujuvasti ja yhteistyö oli ilahduttavan helppoa. Sama tuttu tyyli jatkuu sivuston julkaisun jälkeen monitorointipalvelun ja muun jatkokehityksen parissa”
Elina Kylmäluoma, Digital Success Manager, DEN
ERITYISPIIRTEET
Useamman sivuston multisite ja jatkuvan kehityksen kumppanuus helpottavat arkea
MEOMin tiimillä oli Finnlamellin yhteistyöstä syntynyttä aiempaa ymmärrystä DEN Groupin liiketoiminnan erityispiirteistä ja tavoitteista, mitä tutun ja luotettavan tiimin lisäksi, pystyttiin hyödyntämään brändin ja sivuston strategista pohjaa kirkastaessa. Sivuston lisäksi toteutimme Designtalolle brändiohjeistuksen eli brand bookin, jolloin brändin jalkauttaminen eri kanaviin ja materiaaleihin yhdenmukaisesti on asiakkaalle mahdollisimman selkeää.
DENin sivustot, Finnlamelli ja Designtalo, pystyttiin myös yhdistämään samaa teknistä pohjaa käyttäväksi multisite-toteutukseksi, joka on arjessa asiakkaalle helposti hallittava kokonaisuus kun saman tiimin vastuulla on useampi sivusto.
DENin brändien kanssa olemme jatkaneet yhteistyötä sivustojen julkaisun jälkeen yhdessä hahmotellulla jatkuvan kehityksen suunnitelmalla. Yhdessä tekeminen sisältää muun muassa sivuston hyvinvoinnin tilaa ja hakukonenäkyvyyttä raportoivan kuukausittaisen monitorointipalvelun, viikottaista sisällöntuotantoa sekä sivustojen teknistä ja visuaalista kehitystä.
MEOMilaiset projektissa
- Front-end kehittäjä
- Web Designer
- Sisältöammattilainen
- Customer Success Manager
Tutustu muihin WordPress-toteutuksiimme
Finnlamelli
WordPress-sivustouudistuksen tavoitteena asiakkaiden parempi huomioiminen ostopolulla, SEOsta ja sisällöstä aina talomallihaun käytettävyyteen.
EnerKey.com
Viisi WordPress-sivustoa, automaation rakennusta, hakukonenäkyvyyden ja kävijänhankinnan kehitystä: jatkuvaa yhteistyötä EnerKeyn liiketoiminnan tueksi.
Raksystems
Uudistuneen brändin jalkautus uudelle verkkosivustolle oli ensimmäinen askel laajemmassa yhteistyössä.