Referenssi

RELEX Solutions

Mitä teimme

Web design, tekninen toteutus

Alusta

WordPress + HubSpot

Asiakkaasta

RELEX Solutions on teknologiayhtiö, jonka ratkaisut auttavat etupäässä vähittäis- ja tukkukauppaa sekä kuluttajatuotteiden valmistajia optimoimaan arvoketjujaan. RELEXin asiakkaisiin lukeutuu maailman suurimpia tuotevalmistajia ja jälleenmyyjiä, joiden logistiikassa saavutetut tehokkuusparannukset tuovat miljoonien eurojen säästöt.

Vuonna 2005 perustetun RELEX Solutionsin pääkonttori on Espoossa ja sen palveluksessa on yli 2000 työntekijää yli 20 maassa.

Yhteistyöstä

RELEX etsi verkkosivustokumppania, jonka kanssa tekninen tuki ja jatkuva kehitys saataisiin toimimaan mutkattomasti ja suunnitelmallisesti. Näissä merkeissä aloitimme yhteistyön keväällä 2023 ja jo samana syksynä RELEXin brändi-identiteetin kirkastus päästiin jalkauttamaan verkkosivustolle.

RELEXillä on käytössä sekä WordPress- että HubSpot-sivustoja ja uuden brändin mukainen ilme sovitettiinkin ensin WordPress-sivuston teemaksi, mutta samalla myös HubSpotissa hyödynnettäväksi. Tällainen joustava monikäyttöisyys on tärkeää RELEXin kaltaiselle enterprise-tason asiakkaalle, joka tekee paljon Account Based Marketingia.

DESIGN

Kansainvälisen suuryrityksen mukainen ilme

RELEX Solutionsin WordPress-verkkosivusto päivitettiin olemassa olevan sivuston teknisen pohjan päälle. Monimutkaista kokonaisuutta ei haluttu repiä isommin auki, vaan päätavoite oli uudistuvan brändi-ilmeen esille tuonti.

WordPress on tässä suhteessa joustava julkaisualusta. RELEXin designerin luoma uusi ilme jalkautettiin uudella visuaalisella teemalla ja sisällön esittämistä monipuolistettiin muutamalla uudella sisältölohkolla.

Sivulle tuotiin myös ripaus dynamiikka elementtien hienovaraisella liikkeellä sekä animaatioilla. Näin sivuston ilme saatiin toteutettua korkeatasoisena, kuten menestyvälle kansainväliselle yritykselle kuuluu.

“Yhteistyö sujui mutkattomasti läpi projektin. Meillä oli koko ajan selkeä käsitys tilanteesta ja mitä seuraavaksi tehtäisiin. Lisäksi MEOM toi proaktiivisesti ideoita pöytään.”

Adam Kite, Relex Solutions

WORDPRESS + HUBSPOT

ABM ja kahden julkaisualustan malli

Ei ole tavatonta, että pienempienkin yritysten markkinointisivustoilla on jonkinlainen yhdistelmä, jossa sivuston on julkaistu WordPressillä ja markkinoinnin automaatio on toteutettu HubSpotilla. Tämäkin edellyttää visuaalista yhtenäisyyttä, jossa lomakkeet ja painikkeet istuvat saumattomaksi osaksi sivustoa.

RELEXin kohdalla tämä ei ollut riittävää, vaan WordPress-sivuille luotu ilme piti kyetä toisintamaan HubSpot CMS:n puolella. Eikä ainoastaan RELEXin brändi-identiteetin mukaisesti, vaan valmiudella yhdistää tämä heidän omien asiakkaidensa brändin kanssa. 

Tarpeen tälle luo RELEXin account based marketing (ABM). Heidän markkinointitiimillään on tarve luoda joustavasti uusia asiakaskohtaisia laskeutumissivuja, jonka sisällössä voidaan yhdistää sekä palveluin toimittajan eli RELEXin sekä sen ostajan, eli asiakasyrityksen brändi-elementtejä.

Tämän toteuttaminen edellyttää HubSpot CMS:n modernia modulaarista versiota sekä sivustotoimittajan riittävää osaamista, jotta HubSpot-sivuista saadan helppoja markkinointitiimin toteuttaa samalla kun ne säilyttävät yhtenäisen ja korkeatasoisen ilmeen ja käytettävyyden.