
Grand One 2025
Integrata.fi – henkilöstöhallinnon teknologinen läpimurto
Innovaatiota arvoja unohtamatta
STRATEGIA
Integrata on ollut henkilöstö- ja palkkahallinnon toimialan edelläkävijä. Yritys haluaa myös säilyttää tämän aseman tulevaisuudessa. Näkymiä on määritetty Integratan omien teknologioiden kehityksen kautta.
Näistä lähtökohdista kirkastettiin myös strategiaa. Moni asiakas on valinnut Integratan arvojen pohjalta. Yrityksen humaania toimintatapaa arvostetaan. Tämä tuli pitää elävänä ytimenä strategian ohjaamisessa kohti teknologisempaa tulevaisuutta.
Työtä edelsi perusteellinen pöyhintä: Integratan liiketoimintastrategian kirkastus, omat analyysit, brändityöpaja sekä asiakastutkimus.
Tulokset kertoivat muun muassa, että palvelukattausta tuli selkeyttää. Päädyttiin siihen johtopäätökseen, että asiakkaita tuli puhutella heidän omien tarpeidensa kautta, omasta palveluportfoliosta puhumisen sijaan.
Ryhmähalista teknologian kärkeen
LUOVA IDEA
Luova toimisto Superson osallistui visuaalisen identiteetin kirkastamiseen sekä Integratan tarjooman selkeyttämiseen yhdessä Integratan avainhenkilöiden kanssa.
Yksi kantavista teemoista oli se, miten tuoda yrityksen brändiä ihmiskeskeisyydestä, jota he itseironisesti kutsuivat “ryhmähaliksi”, kohti teknologista edelläkävijyyttä.
Samalla ei kuitenkaan tulisi unohtaa sitä, että palvelun keskiössä ovat ihmiset työelämässä. Teknologisen innovaation tavoite on lopulta auttaa ihmisiä yhä paremmin, helpottamalla henkilöstöhallinnon tiedonkeruuta, analysointia ja päätöksentekoa.
Brändi-ilmeen haluttiin olevan rohkea ja erottuva, kuten yrityksen palvelulupauksenkin. Supersonin kanssa tehty brändin visuaalisen identiteetin kirkastustyö antoi yleisen suunnan, mutta verkkosivuston ilme ja erilaiset uudet tavat elävöittää ja tehostaa sitä olivat MEOMin luovan suunnittelun tulosta.
Eräänä punaisena lankana oli yhdessä luoda verkkosivustolle jotain erilaista, erottuvaa, mutta myös toimivaa ja konvertoivaa. Vaikka asiat saattavat näyttää taiteellisemmilta, niin samalla asioita on helppo ymmärtää ja navigoida itselle tärkeän sisällön pariin. Kaikki tiivistyy asiakkaalle esitettyyn kysymykseen: mitä tarvitset?
Sivusto liikkeessä, sisältö käden ulottuvilla
TOTEUTUS
Supersonin kanssa tehdyn brändi-identiteetin ja palvelukokonaisuuden kirkastuksen pohjalta MEOM suunnitteli ilmeen ja rakenteen verkkosivustolle.
Tummaa teemaa ja kontrasteja käyttäen sivustolle luotiin liikettä ja dynamiikkaa kuvitusten ja valmiiden ikonien muodossa. Superson toimitti tähän vielä Integratan ideoimia animaatioita.
Sivuilla tavoiteltiin myös perinteisestä laatikkoleikistä poikkeavaa asettelua. Erilaisilla typografisilla vaihtoehdoilla ohjattiin myös erilaisten sisällön osioiden pariin.
Palvelumuotoilu näkyy hyvin esimerkiksi päänavigaatiossa ja etusivun tavassa lähestyä aihetta asiakkaan tarpeiden ja käyttötapausten kautta.
Onnistuneena tavoitteena sivuston ja liiketoiminnan synkronointi
TULOKSET
Integratan verkkosivustouudistuksen tavoite oli ensisijaisesti saattaa sivusto linjaan liiketoiminnan suunnan kanssa. Yritys on laajentamassa toimintaansa Ruotsiin ja länsinaapureiden kanssa keskustellessa on jo käynyt ilmi, että Integratan brändi on selkeästi edellä sikäläisiä alan toimijoita.
Uudistuneen sivuston tärkein tehtävä on palvella asiakkaita, mutta tärkeänä kosketuspisteenä brändiin se on herättänyt positiivista huomiota myös sidosryhmissä, kuten sijoittajissa. Yrityksen kansainvälistyessä erottuva ja laadukas brändi on erinomaisen tärkeää.
Työn perustiedot

Työn nimi
Integrata – henkilöstöhallinnon teknologinen läpimurto
Työhön osallistuneet yritykset
MEOM
Superson
Asiakas
Integrata Oy
Julkaisualusta
WordPress
Kilpailukategoria
Paras visuaalinen design
Linkki kilpailutyöhön