Yrityspalveluseteli

Digitaalisen liiketoiminnan palvelut

Autamme yritystäsi kasvamaan kehittämällä digitaalisen liiketoimintanne eri osa-alueita.

Mikä on yrityspalveluseteli?

Yrityspalveluseteli on Jyväskylän kaupungin järjestämä hanke, jossa paikalliset yritykset voivat hakea kaupungilta 5000 euron arvoisia seteleitä yrityksen kehittämiseen. Seteleillä on tarkoitus rahoittaa sellaisia hankkeita, joilla yritys pyrkii kehittämään omaa strategiaan, myyntiä, markkinointia, kasvua, digitalisaatiota tai kansainvälistymistä. Seteli on yrityksille niin sanottua vähämerkityksellistä de minimis -tukea.

Kuka voi hakea yrityspalveluseteliä?

Yrityspalveluseteli on tarkoitettu jyväskyläläisille pk-yrityksille, jotka haluavat kasvaa tai kansainvälistyä uudistumalla ja kehittämällä digitaalisia ratkaisuja. Kriteerit seteleiden hakijoille on pidetty lähtökohtaisesti avoimina ja kaikki yritysmuodot (ei yhdistykset) riippumatta yrityksen elinkaaren vaiheesta voivat hakea seteleitä.

Mitä yrityspalvelusetelillä voi ostaa?

Yrityspalveluseteli on tarkoitettu sellaisten myynti- ja markkinointipalveluiden ostamiseen, jotka auttavat yritystä kasvamaan ja kansainvälistymään. Kehitettäviä osa-alueita voivat olla esimerkiksi digitaalisen markkinoinnin strategia, palvelumuotoilu, verkkosivujen suunnittelu tai asiakasdata-analyysi.

Miksi hakea yrityspalveluseteliä?

PK-Barometri 2017 mukaan yrityskehittämisen pullonkaulana pidetään usein puutteita nimenomaan myynnin ja markkinoinnin osaamisessa. Yrityspalvelusetelillä on mahdollista rahoittaa edullisesti yrityksen kehitystoimenpiteitä. Seteleillä ostetuista palveluista peritään niiden suuruuden perusteella määräytyvä arvonlisävero, joka on yrityksille vähennyskelpoinen. Seteleistä maksetaan 20%:n omavastuu, jonka Jyväskylän kaupunki perii setelin käyttämisen jälkeen. Tämä tarkoittaa siis 1000 euroa 5000 euron arvoisesta setelistä.

Miten hakea yrityspalveluseteliä?

Jyväskylän kaupunki ilmoittaa kun palvelusetelin asiakasyrityshaku aukeaa seuraavan kerran osoitteessa palse.fi.

Yrityspalvelusetelihakemukseen kannattaa panostaa, sillä setelit tullaan myöntämään laadullisin perustein niille yrityksille, jotka pystyvät parhaiten kuvaamaan tarvetta setelille ja siitä saatavia kokonaishyötyjä. Hakemuksessa tulee kuvata yrityksen nykytilannetta, kasvusuunnitelmia ja lähiajan kehittämistoimenpiteitä mahdollisimman tarkasti.

Olemme mukana yrityspalvelusetelihankkeessa

Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja yritysten digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseksi. Räätälöimme ratkaisumme yrityksen liiketoiminnan ja sen tavoitteiden mukaisiksi. Alla on esitelty ratkaisuja, joita tarjoamme yrityspalveluseteleitä vastaan.

MEOM Proto Sprint – Validoitu prototyyppi

  • Mikä: 3:ssa päivässä validoidun prototyypin rakentaminen valmiista ideasta ja testaus.
  • Ketkä: Työpajan vetää MEOMin kokeneet designerit, joita itse Jake Knapp on koutsannut.
  • Kenelle: Sinulle, jolla on idea tuotteesta tai palvelusta, ja haluat tietää toimiiko se oikeasti.
  • Miten: Kolmessa työpäivässä prototyypin rakentaminen ja testaus oikeilla käyttäjillä.
  • Miksi: Proto Sprint on nopein tapa selvittää kannattaako uusi tuote rakentaa.
  • Mitä saan: Valmis käyttäjillä testattu prototyyppi.

UX-Sprint

  • Mikä: Auditoimme digituotteesi, sovelluksesi tai verkkopalvelusi käyttökokemuksen.
  • Ketkä: Auditoinneista vastaavat kokeneet UI/UX-suunnittelijamme.
  • Kenelle: Sinulle, joka haluat kehittää digitaalista käyttökokemustasi.
  • Miten: Perusteellinen auditointi suoritetaan neljässä päivässä, joista asiakas on mukana yhden päivän.
  • Miksi: Designiin panostaneet yritykset ovat 50 % kannattavampia.
  • Mitä saan: Konkreettiset toimenpide-ehdotukset käyttökokemuksen kehittämiseksi.
Brella - ux

Digitaalisen tuoteidean validointi

  • Mikä: Selvitämme uuden digitaalisen tuotteideasi liiketoimintapotentiaalin.
  • Ketkä: Liiketoimintapotentiaalin selvityksestä vastaa tuotekehitys- ja Growth-tiimimme.
  • Kenelle: Sinulle, jolla on idea uudesta digituotteesta, mutta et ole varma sen elinkelpoisuudesta markkinoilla.
  • Miten: Puramme tuoteideasi komponentteihin, kartoitamme kipupisteet ja keräämme asiakasymmärrystä myyjiltäsi.
  • Miksi: Yleisin syy start-upien epäonnistumiseen on tuotteet ja palvelut, joita asiakkaat eivät tarvitse.
  • Mitä saan: Auki laskettu business case ja pitch deck, jolla edistää hankintaa organisaatiossa.

Innovaatio-workshop

  • Mikä: Workshop, jonka avulla siivität innovaatiosi nousukiitoon.
  • Ketkä: Työpajan vetää MEOMin kokeneet designerit, joita itse Jake Knapp on koutsannut.
  • Kenelle: Sinulle, joka suunnittelet uutta liiketoimintaa ja haluat kerätä suuren määrän ideoita nopeasti.
  • Miten: Toteutamme workshopin Design Sprintin kahden ensimmäisen päivän käsikirjoituksella.
  • Miksi: Mullistavimpien ideoiden esiin kaivaminen vaatii uudenlaista ajattelua.
  • Mitä saan: 1) Iso nippu uusia ideoita ja parhaista jalostetummat konseptit. 2) Uusi tapa edistää innovaatiokultuuria organisaatiossa.

Applikaation Growth Hacking

  • Mikä: Workshop, jossa priorisoimme suuresta määrästä ideoita tärkeimmät toimenpiteet sovelluksesi kasvulle.
  • Ketkä: Sovelluksen kasvun kiihdyttämisestä vastaa meidän Growth hacker ja UX-designer.
  • Kenelle: Sinulle, joka haluat rakentaa kasvua applikaatiosi avulla.
  • Miten: Olemme onnistuneet rakentamaan globaalia kasvua omille sovelluksillemme. Valjastamme onnistumiset käyttöösi.
  • Miksi: Koska sinun applikaatiosi voi olla seuraava Spotify tai Facebook.
  • Mitä saan: Suuri määrä ideoita, joita testaamalla lisätä esimerkiksi käyttäjiä, kauppaa tai suosittelua.

Brand Sprint

  • Mikä: Viiden päivän sprintti, jossa luodaan kevyt brändi-ilme.
  • Ketkä: Sprintin toteutuksesta vastaa MEOMin kokeneet brändi-ilmeen suunnittelijat.
  • Kenelle: Uusille yrityksille, tuotteille tai palveluille.
  • Miten: Keräämme ymmärrystä liiketoiminnastasi, josta laadimme useita konsepteja, joista jalostamme parhaan.
  • Miksi: Koska laadukas brändi-ilme tuo sinulle rahaa kun taas huono ilme vie sinulta asiakkaat.
  • Mitä saan: Logo, värit, typografia sekä priorisoidut brändielementit.

Growth Hacking Matrix

  • Mikä: Menetelmä, jolla tunnistaa yrityksesi piilevät kasvumahdollisuudet.
  • Ketkä: Matrixin laatimisesta vastaa MEOMin kokeneet kasvuhakkerit.
  • Kenelle: Yrityksille, jotka janoavat kasvua.
  • Miten: Keräämme asiakasymmärrystä ja syvennymme ongelmiin, mistä luomme ratkaisuja ja teemme kasvukonsepteja.
  • Miksi: Menetelmän avulla tunnistat kasvun esteet, ymmärrät asiakkaitasi paremmin ja asetat mitattavia liiketoimintatavoitteita.
  • Mitä saan: Priorisoitu lista konkreettisista toimenpiteistä kasvun rakentamiseksi.

“Yllätyimme hyvin positiivisesti siitä, miten paljon pystyimme selkeyttämään tulevaa verkkopalveluamme. Suosittelen mielelläni MEOMia, he eivät pelkää kyseenalaistaa ja haastaa saadakseen irti parhaan mahdollisen lopputuloksen”

Maija Korkalainen, Head of marketing, Firstbeat Technologies

Katso myös:

Innovaatioseteli>

Onko yrityksenne hakemassa yrityspalveluseteliä?

Ota yhteyttä jos haluat kuulla millaista arvoa pystymme seteliä vastaan tuottamaan.

Kysy lisää vesa@meom.fi / 040 145 8394