Referenssi
Paytrail - HubSpot verkkosivustouudistus - MEOM

Mitä teimme

Tekninen toteutus, web design, käyttäjäpolut, analytiikka

Alusta

HubSpot

Asiakkaasta

Paytrail on suurin suomalainen verkkomaksuyhtiö. Sillä on yli 20 tuhatta verkkokauppa- ja verkkoasiointiasiakasta, mukaan lukien Valtiokonttorin Suomi.fi-palvelu ja VR. Paytrail palvelee myös kivijalkayrityksiä sekä monenlaista muuta myyntiä Omnichannel-maksuratkaisullaan.

Vuonna 2007 perustettu ja vuodesta 2013 Paytrailina tunnetun yrityksen päätoimipaikka on Jyväskylässä ja sen palveluksessa työskentelee yli 70 ammattilaista.

Projektista

Paytrail-verkkosivustouudistuksen johtotähtenä oli päivittää sivuston ilme tälle vuosikymmenelle. Myös sivuston käyttäjäpolut käytiin läpi huolella.

Asiakkaalla oli jo ennen uudistusta julkaisualustana HubSpot käytössä, joten uudistuksessa voitiin teknisen täysremontin sijaan keskittyä brändin mukaiseen käyttökokemukseen. Koska Paytrail palvelee myös julkispuolen asiakkaita, oli saavutettavuus tärkeä osa sivustouudistusta.

SUUNNITTELU JA TOTEUTUS

Napakalla uudistuksella uudelle vuosikymmenelle

Paytrailin sivustouudistus käynnistettiin yhteisellä työpajalla, jossa erityishuomion kohteena olivat sivuston käyttäjäpolut. 

Paytrail palvelee verkkokauppa- ja -varausratkaisuja tarvitsevien yritysten ja organisaatioiden lisäksi myös kumppaneita sekä verkossa asioivia loppukäyttäjiä. Eri segmenttien käyttäjäpoluille luotiin verkkosivustolle muun muassa oma apunavigaatio.

Paytrailin visuaalista ilmettä oli jo uudistusta ennen päivitetty talon sisällä pitkin matkaa. Sivustouudistuksessa MEOMin designer kirkasti brändi-identiteetin keskeisiä visuaalisia elementtejä, mustavalkoista yleisilmettä ja pinkkiä tehosteväriä.

AA-tason saavutettavuuden suhteen pinkki+valkoinen oli designhaaste, jossa saavutettiin riittävä ja rauhallinen kontrasti.

Sivustouudistuksen tekninen toteutus tehtiin ripeässä aikataulussa joidenkin viikkojen aikana, asiakkaan itse vastatessa sisällönsyötöstä.

Uudistuksen yhteydessä päivitimme analytiikan ja konversioiden räätälöityä mittauskokonaisuutta. HubSpotin ja markkinoinnin automaatioiden tehokäyttäjinä Paytraililla on laaja kirjo lomakkeita ja kampanjakohtaisia laskeutumissivuja, joiden toimivuutta ja mittausta on kehitetty myös julkaisun jälkeen.

””Nyt Paytrail näyttää siltä, miltä pitää.”

Matias Kiesilä
Marketing and Sales Automation Manager, Paytrail

Lue lisää HubSpot-toteutuksistamme