Blogi
Uutiskirje
Kuukauden kultajyvät 4/2018

Uskomaton innovaatio: uutiskirje myös blogissamme! Etsimme uutiskirjeeseemme designin, markkinoinnin ja teknologian parhaimmat tiedonjyvät vaskoolipuhtaina. Jos haluat lukea kovimmat jutut ensimmäisenä, tilaa uutiskirjeemme suoraan inboksiisi.
Huom! Rajoitettu erä: toimi ennen kuin jää pelkät hiekat vaskooliin.
Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.
Huhtikuussa tapahtui tällaista:
Monitieteellinen kiinnostus lisää menestymisen mahdollisuuksia

”Opiskelu kannattaa aina ja tätä kannattaa tehdä mahdollisimman laaja-alaisesti. Näin syntyy ainutlaatuisia kombinaatioita, joista syntyy uniikkeja ajatuksia. MEOMilla yhdistämme markkinoinnin, designin ja teknologian ainutlaatuiseksi yhdistelmäksi.”
– Janne Puustinen, toimitusjohtaja
Lue lisää moderneista neroista
27 tapaa käynnistää luova kirjoitusprosessi

”Sisällön tarve on loputon. Välistä tuntuu, että kaikesta on jo kirjoitettu ja valkoisen sivun kauhu valtaa. Tässä hyödyllisiä ja hauskoja vinkkejä auttamaan sisällöntuottajan luovaa blockia.”
– Kimmo Louhelainen, Project Manager
Ideasta tuotteeksi tai ominaisuudeksi: miten tuotekehityssykli rullaa

”Feedbackista/ideasta on pitkä matka lanseerattuun ominaisuuteen. Videolla avataan ja visualisoidaan, miten tuoteomistajan/tuotestrategian/koko tuotannon pitää liikkua. Video auttaa kehittämään omaa prosessia ja samalla läpivalaisee prosessin heille, joilla ei ole siitä vielä ymmärrystä. Näin vältetään softankehityksen vaarallisin sana eli ”vain”: ”Sen kun vain lisäät sen nappulan sinne”.”
– Mikko Matikka, Product Owner & Lead Designer
Kirjasuositus: Building a StoryBrand, Donald Miller

”Tarinat, brändit ja sisällöt ovat olleet jo pitkään yhteenkietoutunut vyyhti. StoryBrand muuttaa tämän vyyhdin selkeäksi ja vaiheittaiseksi prosessiksi, miten yritys ja sen brändi tarinallistetaan. Ainut kritiikki kohdistuu kirjan loppuun, jossa amerikkalainen aggressiivinen myynti puskee läpi. ”
– Karl Filtness, markkinointijohtaja & rugbynpelaaja
Kuinka jäljität sivuillesi oikeat avainsanat?

Blogissamme vieraili karvakamu Tao, joka kertoi kuinka onnistut valitsemaan sivustollesi oikeat avainsanat. Nämä temput on vanhemmankin koiran helppo oppia.
Netflix panostaa markkinointiin: tarjoaa $300M ulkomainos-yrityksestä. WTF?!?

Miksi digivallankumouksen lippulaivamedia kasvattaa markkinointibudjettinsa ja käyttää valtavan tukullisen rahaa perinteiseen mainontaan? Koska se on nerokas firma! Lue lisää, miksi tämä on Netflixin brändin ytimessä.
Jos et alussa vielä tilannut uutiskirjettämme, nyt on jo korkea aika syöttää sähkeosoitteesi:
Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.