Blogi
Uutiskirje
Kuukauden kultajyvät 8/2018
Uskomaton innovaatio: uutiskirje myös blogissamme! Etsimme uutiskirjeeseemme designin, markkinoinnin ja teknologian parhaimmat tiedonjyvät vaskoolipuhtaina. Jos haluat lukea kovimmat jutut ensimmäisenä, tilaa uutiskirjeemme suoraan inboksiisi.
Huom! Rajoitettu erä: toimi ennen kuin jää pelkät hiekat vaskooliin.
Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.
Elokuussa tapahtui tällaista:
“Product-market fit is the only thing that matters”
“Näin toteaa sijoittajanero Marc Andreessen. Tarpeeksi monen ihmisen täytyy haluta se, mitä olet myymässä tai muuten sinulla ei ole liiketoimintaa. Artikkelissä korostetaan käyttäjätestauksen ja asiakasymmärryksen merkitystä, jotta voidaan tehdä haluttavia tuotteita. Tämä ajattelu on myös MEOMin toiminnan ytimessä.”
– Janne Puustinen, toimitusjohtaja
•••
Konseptina product-market fit on hyvä, mutta miten päästä tässä alkuun?
Marketing Strategy Sprint yksinkertaistaa markkinoinnin
“Marketing Strategy Sprint on workshop-menetelmä, mikä tiivistää markkinoinnin 9 tärkeimpään muuttujaan. Olemme hioneet menetelmää asiakkaidemme kanssa, mutta artikkelissä on seikkaperäiset ohjeet, miten voit itse kokeilla.”
– Karl Filtness, markkinoija
•••
Strategia ja asiakasymmärrys vaativat testaamisesta:
Google loi valepizzabrändin testatakseen YouTube-mainoksia
“Testaamista voi viedä äärimmäisyyksiin. Harva uskaltaa tahrata omaa brändiään liian luovilla ratkaisuilla – etenkään jos ne eivät toimi. Valebrändi mahdollisti datan keräämistä poikkeuksellisen luovista design-ratkaisuista.”
– Tom Rantala, testaamiseen vannova designer
•••
Erilaiset kokeilut kiihdyttävät kasvua. Growth Hacking on keino systemaattisesti tutkia, mikä tuo kasvua ja mikä ei.
Growth Hacking Opas
”Growth Hacking tulee! Oletko valmis? Jos vastasit, että ”häh, mitä on Growth Hacking?”, niin ei hätää, kohta tiedät. Kasvun hakkerointi on digitaalisen liiketoiminnan tulevaisuutta, johon voit ottaa keskipitkän, mutta ilahduttavan kansantajuisen perehdytyksen.”
– Petja Savoila, copywriter
•••
Growth hackingin keskiössä on markkinoinnin automaatio.
HubSpot kehittäjän näkökulmasta
”HubSpotin käytöstä löytyy loputtomasti materiaalia, joka auttaa markkinoijia. Markkinointi tarvitsee usein kehittäjien apua, mutta heidän pääsärkyihin löytyy paljon vähemmän materiaalia. Tässä videossa on kysymyksiä ja vastauksia suoraan kehittäjältä kehittäjille, jotta HubSpotista saadaan paljon enemmän irti.”
– Tiina Kirahvimetsä, HubSpot sertifioitu kehittäjä
•••
Markkinoinnin automaatiossa sähköpostit ovat avainasemassa. Ne eivät ole pelkästään markkinointia, mutta myös myyntiä.
Kylmät sähköpostit, jotka konvertoituvat
”Sähköpostitulvan keskellä on vain lyhyt hetki saada vastaanottajan huomio. Siksi on tärkeää osata laatia sellainen sähköposti, joka erottuu joukosta ja saa reaktioita aikaiseksi. Lue, miten luot myyvämpi meilejä.”
– Kimmo Louhelainen, myyjä
•••
Muuta mielenkiintoista:
- Blogissamme suuri julkaisujärjestelmävertailu. Löytyykö WordPressille haastajaa? Mikä on sinulle oikea valinta? Lue lisää.
- Asiakkaamme Ascent, joka valmistaa itsestään ajavia autoja, on saanut hallitukseensa kovan vahvistuksen: Playstation luojan Ken Kutaragin. Lue lisää.
- Start-upimme Brella julkaisee pian paljon pyydetyn uuden ominaisuuden Event Managerin. Lue lisää.
- Päivitimme omat verkkosivumme ja palveluvalikoimamme. Keräämme käyttäjäpalautetta, jotta voimme kehittää sivuja paremmiksi. (Kyllä, me teemme kuten saarnaamme). Palautetta voi lähettää osoitteeseen karl@meom.fi
•••
Jos et alussa vielä tilannut uutiskirjettämme, nyt on jo korkea aika syöttää sähkeosoitteesi:
Huolehdimme yksityisyydestäsi. MEOM käyttää henkilötietojasi toimittaakseen sinulle tilaamasi uutiskirjeen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen koska tahansa. Lisätietoa tietosuojaselosteestamme.