Referenssi

Lyyti – HubSpot -sivusto kasvuun

Sivustouudistuksen tärkeimpänä tavoitteena oli lisätä ”Book a demo” -konversioita. Kuukausi uudistuksen jälkeen konversiot olivat kasvaneet 183%. Vuosien yhteistyöllä sivustoa on jatkuvasti kehitetty vastaamaan SaaS-yrityksen asiakashankinnan tarpeita.

Lyyti.com

Yhteistyön osa-alueet:

Laadukkaat konversiot

Sivustouudistuksen tärkeimpänä tavoitteena oli lisätä liikennettä ja laadukkaiden liidien määrää. Kuukausi uudistuksen jälkeen liiketoiminnan kannalta tärkeimmän konversiopisteen “book a demo” konversiot olivat kasvaneet 183%. 

Julkaisun jälkeen Lyytin markkinointitiimi on kehittänyt sivustoa edelleen aktiivisesti MEOMin kanssa analytiikan ja konversiopisteiden konsultoinnin avulla. Esimerkiksi laskeutumissivujen konversiopisteiden sijoittelun avulla Lyyti on saanut kerättyä uudella tavalla hyödyllistä konversiotapahtumien dataa markkinoinnin käyttöön.

Lisäksi Lyytin tarpeisiin rakennettu markkinoinnin metriikoiden seuranta ja Google Data Studion raportointinäkymä helpottavat sivuston tavoitteiden toteutumisen tulkintaa ja säästävät markkinointitiimiltä huomattavasti aikaa datan hyödyntämisessä.

Brändi-identiteetti ja vakuuttava käyttäjäkokemus

Kansainvälisellä B2B SaaS-verkkosivustolla vierailevat kontakteiksi konvertoituvien lisäksi kaikki ostoprosessiin osallistuvat sekä potentiaaliset rekrytoitavat. Visuaalisen ilmeen on vakuutettava erilaiset kohderyhmät ja tuotava esiin Lyytin brändiä. Brändi-identiteetin yhtenäisyys ja laadukkuus eri kosketuspisteissä kohderyhmiin luo luottamusta ja mahdollistaa osaltaan kasvua.

Lyytin brändi on leikkisä, erottuva ja vaikuttava. Suunnittelijoiden yhteistyöllä brändi-identiteetti on jalkautettu verkkosivustolle erilaiset kohderyhmien tarpeet ja käytettävyys huomioiden. Vaikuttavaa visuaalisuutta ei ole luotu sivuston suorituskyvyn kustannuksella, vaan visuaalisesti näyttävä HubSpot-sivusto luodaan myös käyttäjäkokemukseltaan erinomaiseksi.

”Brändi-identiteettimme on ainutlaatuisella tavalla leikkisä. Tämä olisi voinut olla haaste sivuston uudelleensuunnittelussa. MEOMin avulla saavutimme tavoitteemme tehokkaasti konvertoivan, leikkisän, mutta samalla ammattimaisen verkkosivuston toteutuksessa. Läpi projektin tässä auttoi selkeä viestintä, luottamus ja läpinäkyvyys.”

Antonia Ridderstråle, CMO, Lyyti

Jatkuvasti kasvua tukeva SaaS-sivusto

Julkaisun jälkeen sivustoa on kehitetty käytettävyyden, informaatioarkkitehtuurin ja visuaalisuuden osalta. SaaS-yrityksen verkkosivusto on kehittynyt Lyytin tuotteen muuttuessa sekä brändin kehittyessä. Esimerkiksi hinnoittelusivua, etusivua, laajojen resurssisisältöjen esittämistä on hiottu MEOMin designereiden, markkinoinnin ammattilaisten ja HubSpot-kehittäjien avulla eteenpäin.

MEOMin yhteyshenkilö ja jatkuvan kehityksen tiimi takaavat jatkossakin sujuvan yhteistyön Lyytille.

HubSpot -ekosysteemi ja ylläpidettävyys

HubSpotin julkaisujärjestelmälle rakennettu sivusto tarkoittaa saumattomuutta muiden HubSpotin työkalujen kanssa ja vähemmän järjestelmiä. Ekosysteemin hyödyntäminen monipuolisesti puolestaan säästää markkinointitiimin aikaa.

Alusta asti oli selvää, että Lyytin markkinointitiimin tarpeisiin ei riittäisi HubSpotin perusteemoja hyödyntävä sivusto. Sen ylläpitäminen vaatisi liikaa manuaalista työtä markkinointitiimiltä ja lisäksi vaatisi jatkuvaa kehitystyötä (eli koodaamista). 

Lyytin HubSpot-sivusto onkin rakennettu täysin modulaarisesti. Näin ollen edistynyt sisällönhallinta mahdollistaa ketterän markkinoinnin.

“This is the best Hubspot site I have ever seen: content management is absolutely effortless and the possibilities of single modules just make my day when working with the site”

Antonia Ridderstråle, CMO, Lyyti