Rahoitusta vailla?
Tyypillisesti MVP-vaiheen kehitykseen on mahdollista saada Tempo- tai ELY-yrityskeskuksen rahoitusta. Sovitamme tarvittaessa työmme aina rahoittajien vaatimuksiin. Jos haluat kuulla tästä lisätietoa, varaa sparrausaika Samirilta.
MVP:n rakentaminen ei ole pelkkä koodausprojekti. Ensimmäisen tuoteversion rakentaminen on liiketoimintaprojekti: tuote on busineksen perusta ja sen täytyy palvella ensimmäisiä asiakkaita sekä tukea uusien asiakkaiden hankintaa.
Uuden tuoteidean muuttaminen toimivaksi digitaaliseksi tuotteeksi on jännittävä sekä innostava projekti. Huuman viedessä on muistettava, että tuotteen ympärille pitää rakentaa myös liiketoimintaa. Pelkällä MVP:llä (Minimum Viable Product) ei ole mitään arvoa, jos siitä ei saa rakennettua liiketoimintaa. Siksi kannattaa heti tähdätä MVB:n eli Minimum Viable Businessin rakentamiseen.
Liiketoiminta edellyttää asiakkaiden ongelmien ratkaisemista sekä hyötyjen tarjoamista, joita ei muualta saa. Silloin asiakas on halukas maksamaan. Ensimmäinen tuoteversio luodaan rajatuilla resursseilla, priorisoiden maksimaalista arvoa tuottavia ominaisuuksia. Varmistamalla kysynnän ja testaamalla prototyyppiä tiedät jo paljon ja pystyt rakentamaan hyvän MVP:n.
Venturetiimimme koostuu eri alojen asiantuntijoista, joiden yhteisen panoksen avulla kykenemme rakentamaan liiketoimintaa tukevan MVP:n.
Venturetiimiltäsaat ohjelmistokehittäjien lisäksi design-, strategia- ja asiakashankinta-osaamista. Lopputuloksena saat paljon enemmän kuin vain toimivan sovelluksen. Tavoitteena on julkaista mahdollisimman nopeasti toimiva ja asiakasarvoa tuottava tuote, jolloin pystyt keräämään myyntitulojen lisäksi arvokasta asiakaspalautetta.
Prototyypin pohjalta sovimme yhdessä tavoitteet MVP:lle, priorisoimme backlogin ja aloitamme kehitystyön aina vaikeimmasta ongelmasta. Kun aloittaa hankalammasta haasteesta, varmistat, että muut valinnat tukevat ratkaisua ja vältät turhaa työtä.
Prototyypin pohjalta sovimme yhdessä tavoitteet MVP:lle, priorisoimme backlogin ja aloitamme kehitystyön aina vaikeimmasta ongelmasta. Kun aloittaa hankalammasta haasteesta, varmistat, että muut valinnat tukevat ratkaisua ja vältät turhaa työtä.
Kun yhdistämme sinun osaamisen kokeneen tiimimme kanssa, voimme rakentaa laadukkaan, tyylikkään, toimivan ja helppokäyttöisen MVP:n, joka heti julkaisuhetkellä voi palvella asiakkaita.
Julkaisun jälkeen asiakasymmärrys kasvaa kohisten. Uuden tiedon valossa pitää pystyä parantamaan tuotetta palautteen perusteella. Toteutamme aina MVP:n siten, että sitä voi vaivattomasti jatkokehittää ja tuoda uusia tarvittavia ominaisuuksia mukaan.
“Alkumetreistä alkaen MEOMin kumppanuus mahdollisti sen, että teimme tuotekehityksen kannalta juuri oikeita asioita oikeaan aikaan. MVP:ssäkin ainoa asia, mikä meni pieleen oli, että laatu ylitti odotukset”
Jukka Tahvanainen, Generoin toimitusjohtaja
“Olimme havainneet aidon tapahtumien kävijöitä vaivaavan ongelman. MVP-tuote osoitti, että olettamuksemme oli oikea.”
Markus Kauppinen, CEO, Brella
MVP:n rakentaminen vaatii resurssien tehokasta käyttöä. Oikea etenemistapa riippuu ideasta, asiakkaista, tiimistä ja lähtötilanteesta. Sovitamme tarjottavan osaamisemme teidän tiimin osaamiseen, jotta voimme luoda optimaalisella asiantuntemuksella parhaan mahdollisen ensimmäisen tuoteversio.
Sovi ilmainen sparrausaika, jotta voimme kartoittaa yhdessä, mikä on sinulle paras etenemistapa.
Haluat tietää kuinka paljon MVP maksaa. Ennen kuin tähän voi antaa vastausta, on tehtävä tekninen vaatimusmäärittely, jotta tiedämme mistä elementeistä ja ominaisuuksista MVP koostuu.
Oikealla teknologialla on merkittävä vaikutus ominaisuuksiin, käyttötarpeisiin ja kustannuksiin. MVP-vaiheessa voi olla perusteltua valita teknologia, joka ei välttämättä skaalaudu tuotevision tarpeisiin. Oleellista on saada nopeasti toimiva tuote ulos markkinan testattavaksi.
MVP-sprint on venturetiimin tekemisen ytimessä: rakennamme yhdessätuotteen. Sovimme yhdessä, että mitä MVP sisältää, miten se toteutetaan, minkälaisia asiantuntijoita tarvitaan, miten päästään tavoitteisiin ja mikä on aikataulu. Tämä on digitaalisen tuotekehityksen pihvi.
MVP on pienin toimiva tuote, joka ratkaisee asiakkaan suurimman tarpeen. Jotta riskit pysyvät kurissa tarvitaan paljon kuria ja tiukkaa priorisointia. Etenemistä helpottaa, jos prioriteetit määritellään tiekartaksi: ensimmäiseen julkaisuun tulevat nämä ominaisuudet, toiseen nämä, kolmanteen näin ja niin edelleen. Tällä tavalla tie tuotevisioon on selkeä ja se antaa joustoa, kun matkan varrella opitaan uutta.
Hyödynnämme erilaisia sovelluskehityksen periaatteita ja teknologioita, joilla voimme tehostaa tuotekehitystä, välttää hukkaa ja tehdä asiat mahdollisimman helpoksi. Hyödynnämme erilaisia pilvipalveluita toisteisten työvaiheiden kohdalla , jolloin jää enemmän aikaa ja rahaa varsinaisen MVP:n pihvin kehitykseen.
Venturetiimi ei kehitä vain ominaisuuksia vaan ratkaisee ongelmaa. Tiimi ymmärtää tuotteiden riskit ja tietää miten ne taklataan. Tuotteet rakennetaan tiiviissä yhteistyössä kanssasi. Tavoitteet ovat tuotteen onnistumisessa ja asiakashankinnassa, ei itseisarvollisessa ominaisuuksien valmistumisessa.
Kehitystiimissä on aina kokeneita kehittäjiä ja suunnittelijoita, jotka taitavat laaja-alaisesti eri teknologioita ja joilla on useita osaamisalueita. Monipuolinen näkemys tuotekehityksestä auttaalöytämään joka tilanteeseen parhaan ratkaisun.
Emme piiloudu teknologiajargonin taakse, vaan kommunikoimme kanssasi selkeästi ja ymmärrettävästi. Työskentelytapamme on ihmislähtöinen ja haluamme, että välillämme vallitsee syvä luottamus ja yhteiseen tekemiseen sitoudutaan puolin ja toisin.
Samasta koodista iOS, Android, Pc, Mac, Web ja PWA (progressive web app) -sovellukset. Koodaa kerran – käytä kaikkialla. React Nativella pääset nopeasti markkinoille käyttökokemuksesta tinkimättä.
Hybridisovellus, kuten React Native, ei ole aina sopivin tapa tehdä mobiiliapplikaatioita. Kun halutaan hyödyntää paljon laitteen ominaisuuksia tai tuotteella on erityisehtoja, natiivi sovellus voi olla parempi vaihtoehto. Me tunnemme molempien tapojen hyödyt ja haitat. Autamme valitsemaan parhaan lähestymisen sovelluskehitykseen.
Ketterä, kestävä ja loputtomasti skaalautuva backend. Täydellinen valinta nopeaan kehitykseen, kun vaatimukset muuttuvat jatkuvasti. Suorituskyky riittää käyttäjämäärän kasvaessa. Me käytämme Hasuraa, joka on salamannopea ja jolla kehittäminen on kertaluokkaa nopeampaa kuin perinteisillä backend-ratkaisuilla.
Kattava ja varmatoiminen pilvialusta johon luottavat muun muassa. Netflix, Facebook, LinkedIn, Twitter ja Yle.Tästä alustasta eivät mahdollisuudet lopu heti kesken. Data pysyy EU:ssa ja tallentuu salattuna.
Tehokas no-code -ratkaisu ylläpidon käyttöliittymien rakentamiseen, joka säästää kehitystyöstä päiviä.
Johtava analytiikkatyökalu asiakasymmärryksen kasvattamiseen. Käyttökokemuksen hahmottaminen ja optimointi asiakkaiden vinkkelistä on jokaisen tuotteen elinehto, hyvillä työkaluilla pääset käsiksi miten tuotetta käytetään.
Yksinkertainen no-code -ratkaisu palveluiden yhteen liittämiseen, joka integroi minuuteissa eikä päivissä. Automatisoi prosesseja ja säästää aikaa olennaiseen.
Luotettava maksupalvelu, jonka lisääminen tuotteesi on äärimmäisen helppoa. Olipa palvelusi yrityksille tai kuluttajille ja myitpä sitten yksittäisiä tuotteita tai jatkuvia tilauksia, niin Stripellä kaikki hoituu. Stripellä maksaminen on helppoa, mikä vähentää ostoprosessin kesken jättämistä.
Tyypillisesti MVP-vaiheen kehitykseen on mahdollista saada Tempo- tai ELY-yrityskeskuksen rahoitusta. Sovitamme tarvittaessa työmme aina rahoittajien vaatimuksiin. Jos haluat kuulla tästä lisätietoa, varaa sparrausaika Samirilta.